czwartek, 31 stycznia 2013

Trzy pytania o komunikacji kryzysowej online

Na naszych szkoleniach komunikacji kryzysowej w mediach społecznościowych trzy pytania powtarzają się najczęściej:

I. "Czy w sytuacji kryzysowej należy wstrzymać wszystkie kampanie marketingowe prowadzone przez firmę w Internecie?"

W sytuacji kryzysowej w pierwszej kolejności należy ocenić aktualne i zaplanowane akcje marketingowe. Jeśli pojawi się taka potrzeba, trzeba je natychmiast wstrzymać lub zakończyć.

Kampanię marketingową należy zawiesić lub odwołać kiedy:

1. trzeba zająć się kryzysem w mediach społecznościowych,

2. konsumenci i fani są zdenerwowani, czują się oszukani i widać, że kierują nimi negatywne emocje,

3. aktualny przekaz marketingowy jest sprzeczny z tym, o czym mówi się w kryzysie,

4. komunikaty marketingowe tworzą nieprzewidziane i niekorzystne skojarzenia z tym, co dzieje się w kryzysie.