środa, 26 marca 2014

Czy symulacje kryzysowe powinny być realistyczne?

Ostatnia rzecz jakiej możesz sobie życzyć w czasie symulacji kryzysowej to stworzenie atmosfery ogólnej wesołości i beztroskiej zabawy.

Nasze symulacje kryzysowe są tak realistyczne, że zdarzyło się raz lub dwa, że rzecznik prasowy nie wytrzymywał napięcia, prosił o przerwę i wychodził z konferencji prasowej. Jedna osoba została przesunięta na inne stanowisko po horrendalnych błędach demaskujących rażący brak kompetencji i odpowiedzialności.

Symulacja kryzysowa jest okazją do sprawdzenia przydatności planu kryzysowego oraz tego jak w stresowej sytuacji zachowują się ludzie, jak ze sobą współpracują i jakie podejmują decyzje.

Ćwiczenie odbywa się w bezpiecznym otoczeniu – z prawem do błędu, który nie wywołuje żadnych realnych szkód. Powinno być przeprowadzane w każdej firmie co najmniej raz w roku.

środa, 19 marca 2014

Jak zwiększyć lojalność fanów w mediach społecznościowych

Masz swoją ulubioną markę?

Myślę o firmie, za której produkty lub usługi jesteś skłonny zapłacić trochę więcej – tylko dlatego, że ją lubisz.

Być może jest to producent telefonów komórkowych. Może restauracja znana w całej okolicy z pysznych potraw. Może producent modnych i wygodnych butów?

Wszystkie te firmy oferują coś, czego nie znalazłeś w innym miejscu. To może być wyśmienita usługa, wyjątkowy produkt lub coś co czyni to wyjątkowym (dożywotnia gwarancja?).

Chcesz to po prostu mieć. Żeby być w czymś najlepszym, żeby zdobyć nowych klientów (fanów na blogu?), żeby zwiększyć zaangażowanie obecnych klientów.

Każda marka chce się czymś wyróżniać? Dlaczego Twoja firma miałaby nie chcieć?

wtorek, 11 marca 2014

Jesteś na Twitterze nudziarzem czy przyjacielem?

Publiczny i otwarty charakter komunikacji na Twitterze daje mnóstwo okazji do nawiązania ciekawych znajomości. Ale trzeba to robić z wyczuciem, bo linia pomiędzy namolnym dręczeniem a przyjaznym zaangażowaniem jest cienka.

Jak sprawdzić czy komentarze jakie umieszczamy pod cudzymi wpisami nie pachną tanią reklamą?

Oto sześć przykładów:

1. Ktoś publikuje negatywny komentarz o Twojej konkurencji.

Reakcja nudziarza: Zgadzasz się z zarzutami i zachęcasz do kupna swego produktu i/lub usług.

Reakcja przyjaciela: Pokazujesz, że rozumiesz jego rozczarowanie i frustrację i życzysz pomyślnego rozwiązania problemu.

2. Ktoś publikuje zdjęcie związane z Twoją branżą.

Reakcja nudziarza: Narzekasz, że na zdjęciu nie ma Twojego produktu i/lub usługi.

Reakcja przyjaciela: Udostępniasz na swoim profilu to zdjęcie.

3. Ktoś prosi o pomoc związaną z używaniem produktu.

Reakcja nudziarza: Mówisz, że Twoja firma może rozwiązać ten problem.

Reakcja przyjaciela: Podajesz link do instruktażu jak rozwiązać ten problem.