niedziela, 31 sierpnia 2014

Chyba najważniejsze pytanie w mediach społecznościowych

Jaki problem chcemy rozwiązać?

To chyba najważniejsze pytanie jakie większość firm pomija przystępując do nowego projektu w mediach społecznościowych.

Jeżeli odpowiesz sobie na to pytanie na samym początku, masz za sobą 80% pracy. Jeśli je pominiesz, zmarnujesz mnóstwo pieniędzy, czasu i energii na działania, które nie przyniosą konkretnych efektów.

Na przykład: coraz częściej mówi się w Twojej firmie o trzech ważnych i pilnych "projektach". Szef chce zmienić witrynę WWW. Jego zastępca chce uruchomić firmowy blog. Kierownik PR chce opracować nową strategię komunikacji w mediach społecznościowych.

Co teraz? Zaczyna się proces uzgadniania szczegółów. Jakie są "dyżurne" pytania?

1. Dlaczego mamy się tym zająć?

2. Ile to będzie kosztować?

3. Kto będzie kierował projektem?

4. Kto to zrobi?

To podręczny zestaw pytań.