piątek, 30 października 2015

6 powodów dlaczego warto "marnować" czas w mediach społecznościowych

Od dziecka zawsze zadawałem dużo pytań. Kiedy nauczyłem się czytać rodzice kupili mi encyklopedię. Ja naprawdę dużo pytałem :-)

I tak zostało. Jeśli nie rozumiem dlaczego mam coś zrobić albo mam to zrobić w ten a nie inny sposób, chcę wiedzieć DLACZEGO.

Ktoś kto często pyta rozumie i docenia dociekliwość u innych ludzi – znajomych, współpracowników i klientów. Mało tego – sam zachęca do zadawania pytań.

Jako konsultant PR specjalizujący się w komunikacji kryzysowej nie tylko doradzam swoim klientom co mają zrobić, ale także wyjaśniam dlaczego.

Lubię kiedy pytają, bo to pokazuje ich zaangażowanie i dowiaduję się jakie mają wątpliwości. Każde działanie musi mieć konkretny cel. Jeśli tego celu nie widzą, trudno by rozumieli sens mojej porady.

Jedno z najczęściej zadawanych przez klientów pytań w tym roku dotyczy tego DLACZEGO mają "marnować" czas i energię na komunikację w mediach społecznościowych.

wtorek, 6 października 2015

Mów obrazami

Krowa na wsi nikogo nie dziwi, ale spotkana w środku miasta od razu przyciąga uwagę.

Sugestywne zdjęcia są jak okna wystawowe. Zachęcają do wejścia do sklepu – a w przypadku bloga do przeczytania tekstu.

W mediach społecznościowych dobre zdjęcie jest warte więcej niż sto udostępnień, tysiąc komentarzy i milion polubień.

Zdjęcia doskonale sprawdzają się w mediach społecznościowych – szybko i prosto przekazują najważniejsze informacje.

Trudno wyobrazić sobie komunikację online bez zdjęć i multimediów. Atrakcyjne infografiki, oryginalne kolaże, zaskakujące zestawienia znanych obrazów, dowcipne memy – bez nich media społecznościowe nie rozwijałyby się tak szybko i nie zdobyły takiej popularności.

Obrazy zawsze były ważne w naszym życiu. Od czasów jaskiniowców odgrywają ważną rolę w opowiadaniu i zapisywaniu historii oraz angażowaniu publiczności. Nowością jest radykalna zmiana proporcji pomiędzy tekstem i obrazem.

Słowo i obraz

Umiejętne wykorzystanie zdjęć w mediach społecznościowych zwiększa zaangażowanie użytkowników. Nawet w branżach podlegającym ostrym regulacjom (co wolno i czego nie wolno pokazywać) elementy wizualne pomagają nawiązać lepszy kontakt z klientami i konsumentami. Trzeba tylko umiejętnie odwoływać się do ich wyobraźni.

Siłę wizualnego przekazu rozumieją inteligentni przedsiębiorcy. Z firmowych stron WWW zniknęły nudne fotografie biznesmenów w ciemnych garniturach – zastąpiły je zdjęcia mówiące coś ciekawego o ich charakterze i stylu pracy. Ludzie szukają kontaktu z prawdziwymi ludźmi o podobnych celach i wartościach.

Obrazy dają wyjątkową siłę i dodatkowy wymiar komunikacji biznesowej, ale nadal na wielu firmowych witrynach WWW dominuje tekst bez trafnie dobranych ilustracji. Słowa są ważne, ale bez oryginalnego obrazu są płaskie i mało przekonujące.