czwartek, 31 grudnia 2015

Trzech bufonów w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych nie brakuje ludzi, którzy wszystko wiedzą najlepiej, wiedzą o wszystkim pierwsi i są – po prostu – najlepsi we wszystkim.

Oto trzy najczęściej spotykane – według mnie – typy bufonów online:

1. Ekspert

To osoby, które publikują recenzje nowych produktów i usług, czasem jeszcze przed premierą. Nie widzieli ani nie testowali tych rzeczy. Wiedzę czerpią z tekstów innych autorów, które umiejętnie kompilują i przedstawiają jako własne "eksperckie" raporty.

2. Dziennikarz

Systematycznie monitorują portale informacyjne i słuchają serwisów radiowych. Kiedy dzieje się coś ciekawego, szybko przekazują te sensacje znajomym i fanom w serwisach społecznościowych. Rozumiem, gdyby dodawali do tego swoje komentarze, ale przecież każdy ma radio i dostęp do Internetu. Portale informacyjne robią to szybciej i lepiej.

poniedziałek, 28 grudnia 2015

Problemy i kryzysy w mediach społecznościowych

Kiedy przygotowuję plany kryzysowe dla moich klientów rozróżniam pomiędzy problemem i kryzysem online.

Oto co je łączy:

1. nie wolno ich ignorować,

2. problem może przerodzić się w kryzys jeśli nie będzie szybko rozpoznany i rozwiązany,

3. rozwiązanie problemu lub uporanie się z kryzysem może przekraczać możliwości techniczne, organizacyjne lub kadrowe organizacji (potrzeba pomocy z zewnątrz),

4. w obydwu sytuacjach organizacja potrzebuje planu komunikacji.