niedziela, 26 czerwca 2016

6 pomysłów jak zwiększyć popularność firmowego video

Wszyscy je widzieliśmy i większość udostępnialiśmy na naszych profilach i stronach w mediach społecznościowych. Wirusowe video zdobyło Internet lotem błyskawicy.

Na Twitterze co minutę udostępnianych jest 700 filmów video. Żeby obejrzeć wszystkie materiały video publikowane codziennie na Facebooku, potrzeba 500 lat. Wirusowe video cieszy się szaloną popularnością.

Stworzenie wirusowego video nie jest łatwe. Gdyby było inaczej, każda firma miałaby ich co najmniej kilka.

Oto 6 pomysłów jak zwiększyć popularność firmowego video:

1. Oryginalność

Wirusowe video od razu zwraca uwagę. Ale jak? Prawie każdy dzisiaj ma smartfon, którym może nagrać video jakości HD. Ma też oprogramowanie do podstawowego montażu. Publikacja gotowego nagrania w Internecie jest dziecinnie prosta.

Pozostaje tylko mieć oryginalny... pomysł – coś czego nikt jeszcze nie zrobił. To musi być coś nowego, świeżego i wyjątkowego. Nie bój się eksperymentów, ale nie przesadzaj z formą. Udane video ma prostą formę – czasem jest to jedno ujęcie.

2. Humor

Parodia, pastisz, groteska, karykatura i trawestacja. Humor sytuacyjny, charakterologiczny lub językowy. Gatunków sporo, jest w czym wybierać. Ważne, żeby nie przesadzić.

Jeśli chcesz opowiedzieć w jednym video dwa dowcipy, wybierz jeden – ten lepszy, czyli ten krótszy :-)

3. Kontrowersja

Wirusowe video prowokuje i zachęca ludzi do dyskusji. Chodzi nie tylko o udostępnianie, ale także o komentowanie.

Kontrowersyjna teza i mocny przekaz często szokują. Z tej metody polaryzacji opinii publicznej chętnie korzystają organizacje pozarządowe w kampaniach społecznych.

4. Celebryci

Jednym z prostszych sposobów wywołania w krótkim czasie dużego zainteresowania online jest zaangażowanie celebryty.

Popularni aktorzy, sportowcy, satyrycy i prezenterzy telewizyjni mają rzesze oddanych fanów w mediach społecznościowych i mogą znacząco zwiększyć liczbę polubień i udostępnień firmowego video.

5. Miłe zwierzęta

Z jakiegoś dziwnego i trudnego do wyjaśnienia powodu królami marketingu wirusowego są zwierzęta.

Koty, psy, chomiki i nawet trwające godzinami w bezruchu leniwce cieszą się w Internecie oszałamiającym powodzeniem.

6. Techniki mieszane

Najlepsze video wirusowe twórczo wykorzystuje wszystkie wymienione wyżej pomysły.

Na przykład reklama Volvo z Jean-Claude Van Damme. Legenda kina akcji balansuje z założonymi rękami między dwiema ciężarówkami.

Oryginalne zdjęcia? Tak. Humor? Tak. Celebryta? Tak. Nic dziwnego, że to video miało do tej pory ponad 84 miliony wyświetleń.

Jakie masz pomysły na firmowe wirusowe video? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz