Strategia komunikacji online

Nie wiesz co powinno znaleźć się w strategii komunikacji w mediach społecznościowych?

Nie chcesz przeoczyć czegoś ważnego?

Strategia komunikacji w mediach społecznościowych opisuje cele i odpowiada na pytanie dlaczego chcesz je osiągnąć.

Po co masz firmową stronę WWW? Po co założyłeś profil na Twitterze? Po co opublikowałeś właśnie to zdjęcie na Facebooku?

Pomyśl nie tylko o celach, ale także o ludziach, narzędziach, budżecie i pomiarze efektów.

Oto 10 pytań, które pomogą stworzyć podstawy strategii komunikacji w mediach społecznościowych:

1. Jakie masz cele biznesowe w tym roku? Jakie na trzy lata? Jakie na pięć? Jak media społecznościowe pomogą Ci osiągnąć te cele?

2. Kim jest Twój idealny klient? Jak dzięki komunikacji online możesz stać się jego ulubioną firmą?

3. Z których mediów społecznościowych korzysta Twój idealny klient? Jak je traktuje: poważnie czy beztrosko?

4. Jakie informacje najbardziej interesują Twojego idealnego klienta? W jakich wydarzeniach chce wziąć udział? Jakie problemy pomożesz mu rozwiązać?

5. Kto będzie odpowiedzialny za planowanie, tworzenie i publikację treści w mediach społecznościowych?

6. Jakie treści będziesz publikować online, żeby przekazywać informacje, edukować i inspirować swoich idealnych klientów oraz dostarczać rozrywki?

7. Jaki ma być ton tego, co publikujesz online? Poważny, naukowy, rozrywkowy, itp.? Jakie emocje chcesz wywołać?

8. Jak często chcesz publikować treści w poszczególnych serwisach społecznościowych?

9. Co cenisz u konkurencji w komunikacji online? Czego powinna zazdrościć Tobie?

10. Jak będziesz mierzył skuteczność komunikacji online? Jakie będą kryteria pomiaru sukcesu? Jakiego błędu nie możesz popełnić?

Media społecznościowe nie rozwiążą wszystkich problemów – są tylko dodatkowym narzędziem komunikacji marketingowej. Mogą na przykład:

1. zmniejszyć koszty wprowadzenia produktu lub usługi na rynek,

2. zwiększyć liczbę zapytań o produkt lub usługę,

3. usprawnić obsługę klienta,

4. pomóc lepiej poznać potrzeby i zainteresowania dziennikarzy,

5. poprawić efektywność komunikacji w sytuacji kryzysowej.

Jeśli potrzebujesz pomocy w opracowaniu strategii komunikacji w Internecie dopasowanej do Twoich potrzeb marketingowych i celów biznesowych, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.