wtorek, 30 sierpnia 2011

7 zbędnych słów w biogramie na Twitterze

Przeczytałem kilkadziesiąt biogramów na Twitterze w poszukiwaniu fachowca, który mógłby mi pomóc w graficznej oprawie e-booka. Bez skutku.

Znalazłem za to na firmowych i prywatnych profilach dużo fatalnych opisów.

Przedstawienie w 160 znakach sedna tego czym się zajmujesz lub co robi Twoja firma na pewno nie jest łatwe. Równie trudne jest sprawdzenie jak te biogramy są oceniane przez użytkowników.

Wyobraź sobie, że jestem potencjalnym klientem i czytam teraz Twój biogram na Twitterze.

Oto co myślę kiedy widzę następujące słowa:

1. Pasja

Jedna pasja – rozumiem. Cztery "pasje" to zainteresowania, nie pasje. I tak szczerze. Czy można z pasją "oddawać się niezapomnianej obsłudze klienta" lub "uczyć używania PowerPointa" lub "rozwiązywać typowe problemy przedsiębiorców"?

Z uwagą, w skupieniu, starannie... Tak. Ale z pasją?

wtorek, 23 sierpnia 2011

Quiz: 10 faktów o Twitterze

Co piąty użytkownik Internetu korzysta z Twittera. Najwięcej na Bliskim Wschodzie i w Afryce, najmniej w Europie.

Twitter to nie tylko rewelacyjna platforma mikroblogowa, ale także fascynujący ekosystem faktów, liczb i anegdot.

Zapraszam do krótkiego quizu sprawdzającego Twoją wiedzę o Twitterze.

1. Prawda czy fałsz? Główna siedziba Twittera jest w San Francisco w USA.

2. O Twitterze czasem mówi się:

A. "królewicz Internetu."

B. "sms Internetu."

C. "e-mail Internetu."

D. "złodziej czasu w Internecie."

3. Twitter ma ponad 300 milionów zarejestrowanych profili, ale liczba aktywnych użytkowników jest:

A. dwa razy mniejsza.

B. trzy razy mniejsza.

C. cztery razy mniejsza.

D. nieznana.

czwartek, 18 sierpnia 2011

Dlaczego tak trudno przeprosić?

Najmocniejszym narzędziem w odbudowie i wzmocnieniu reputacji są przeprosiny.

Jeżeli oczekujesz lub potrzebujesz wybaczenia, musisz przeprosić.

Jeśli chcesz uniknąć sprawy sądowej, przeproś. Jeżeli pragniesz uzdrowić relacje z drugą osobą, przeproś. Jeśli chcesz zneutralizować ataki w Internecie, ograniczyć plotki, pogłoski i insynuacje, zmniejszyć liczbę krytycznych wpisów na blogach i listach dyskusyjnych, przeproś.

Przeprosiny wyzwalają ogromną energię empatii. Brak przeprosin wywołuje szybką korozję reputacji i ukazuje Ciebie i tych, którzy Cię reprezentują jako ludzi aroganckich i bezdusznych.

"Chwila, moment..." powiesz. "Prawnicy nigdy nie zgodzą się na publiczne przeprosiny." No dobrze... Zacznijmy od samych przeprosin, a do prawników wrócimy za chwilę.

Ucieczka przed prawdziwymi przeprosinami

Jaka jest największa słabość większości "przeprosin"? Nie ma w nich przyznania się do winy. Ich autorzy w pierwszej kolejności wybaczyli sobie, otoczyli opieką ludzi wokół siebie i w większości spraw nie wzięli pod uwagę bólu i cierpienia jakie wywołali.

Szefowie firm unikają przeprosin uciekając się do zadziwiających wymówek. Jest w nich miejsce dla wybaczenia sobie: "To jest problem całej branży. Nie jesteśmy jedyni," "No, nie przesadzajmy, trochę umiaru..." Jest rozmowa z samym sobą: "To tylko odosobniony incydent," "Po raz pierwszy z tym się spotykamy," "To nie dotyczy wielu osób," "Właściwie nikt się nie skarżył," i "Nie wybiegajmy przed orkiestrę." Jest też miejsce dla samookłamywania: "To nie nasza wina," "Nie nasz problem," "Nie możemy odpowiadać za wszystko," "To się nie powtórzy," i "Życie nie istnieje bez ryzyka."

czwartek, 11 sierpnia 2011

20 rzeczy jakich nie powie Ci ekspert zarządzania kryzysem na pierwszym spotkaniu

Z kryzysem mamy do czynienia kiedy nie możemy powiedzieć: "Udawajmy, że nic się nie stało." – to jedna z moich ulubionych definicji kryzysu :-)

Na spotkanie z nowym klientem przygotowałem 20 punktów do prezentacji. Może zaciekawią też Ciebie.

Oto 20 rzeczy jakich nie powie Ci ekspert zarządzania kryzysem na pierwszym spotkaniu:

1. Wszystko co dobre kiedyś się kończy – chciałbym tylko wiedzieć kiedy się zaczyna!

2. Zarządzanie kryzysem jest jak czek – nie ma żadnej wartości jeśli nie można go zrealizować.

3. Wszystkie uogólnienia o zarządzaniu kryzysem i komunikacją kryzysową są fałszywe i bez wartości – to także.

czwartek, 4 sierpnia 2011

Gdyby oni mieli Twittera...

Twitter - najbardziej popularny mikroblog jest najmodniejszym narzędziem komunikacji online dla firm, promujących dziwaczne idee głupców i błagających o chwilę uwagi narcyzów.

Niektórych ciekawych wpisów niestety nigdy nie przeczytamy, bo ich autorzy zmarli dawno przed powstaniem Twittera.

Oto co 15 słynnych Polaków mogłoby napisać na Twitterze, gdyby to było możliwe (kolejność alfabetyczna):

1. Fryderyk Chopin, polski kompozytor i pianista: Nie ma nic wstrętniejszego niż muzyka bez ukrytego znaczenia. #muzyka @georgesandjestfajna

2. Bolesław Chrobry, pierwszy koronowany władca Polski: Jutro ujarzmię Czechy i Morawy, pojutrze kraj Węgrów aż po Dunaj, na deser podbiję Selencję, Pomorze i Prusy. @uzurpatorzyprecz

3. Kazimierz Deyna, polski piłkarz, wielokrotny reprezentant Polski: Strzelić gola rogalem to bułka z masłem, ale kto wie jak żyć?! #genialnygolzkornera @legiawarszawa