wtorek, 25 lutego 2014

Planowanie i automatyzacja wpisów w mediach społecznościowych

Planowanie wpisów w mediach społecznościowych? Popieram. Automatyzacja? Mam kilka zastrzeżeń.

Technologia nie może zastąpić naturalnej i spontanicznej ludzkiej interakcji – niezbędnej w mediach społecznościowych i na blogach.

Jak jest różnica pomiędzy planowaniem wpisów a automatyzacją?

Planowanie

Planowanie przypomina funkcję autopilota w samolocie – urządzenie, które pomaga pilotowi kontrolować przebieg lotu. Pilot wyznacza kurs i ustala parametry przelotu. Załoga jest przez cały czas w kokpicie. Piloci mogą dokonywać korekt i – co najważniejsze – to oni trzymają stery w czasie startu i lądowania.

Planowanie wpisów jest bardzo podobne. Autor decyduje co i kiedy będzie opublikowane. Sam wybiera długość i ton wypowiedzi. Po publikacji czeka na komentarze i jest gotowy rozwiązywać wszystkie problemy.

Na przykład, jeśli przeczytam w godzinę trzy ciekawe artykuły, nie prześlę ich z miejsca na Facebooka lub Twittera. Jak by to wyglądało, gdybym w krótkim czasie przesłał trzy wpisy i potem milczał jak zaklęty przez pół dnia?

środa, 5 lutego 2014

Masz zaufanie do agencji PR?

Mam szczęście pracować dla wspaniałych klientów, którzy wierzą w siłę PR i potrafią docenić wartość efektów.

Ponad 10 lat doświadczenia w PR nauczyło mnie jednak dzielić klientów na dwie grupy: tych, którzy mają zaufanie do swojej agencji PR i tych, którzy jej nie ufają.

Podejrzliwy klient najczęściej współpracował kiedyś z agencją, która albo odniosła mierne sukcesy albo nie miała ich wcale.

Firma, która nie ufa agencji PR zastanawia się dlaczego znowu nie napisała o niej kilka ciepłych słów "Gazeta Wyborcza" lub "Rzeczpospolita" a sukces w mediach społecznościowych mierzy liczbą fanów na Twitterze i polubień na Facebooku. Nie kontaktuje się regularnie z agencją po podpisaniu kontraktu i nie odpowiada chętnie na jej pytania.

Są jednak firmy, które rozumieją co mogą osiągnąć dzięki PR. Wiedzą jak komunikować się z konsumentami, jak pielęgnować relacje z mediami i jak słuchać tego, co mówi o nich rynek.