sobota, 30 kwietnia 2016

5 porad jak zdobyć dzięki hashtagom nowych klientów

Hashtagi – słowa lub krótkie wyrażenia poprzedzone symbolem #.

Na pewno korzystasz z hashtagów, żeby zdobyć nowych fanów na swoich profilach w mediach społecznościowych i zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Ale czy myślałeś jak je wykorzystać do zdobycia nowych klientów?

Oto 5 porad jak zyskać dzięki hashtagom nowych klientów, szczególnie tych, których nigdy byś nie spotkał gdyby nie było mediów społecznościowych:

1. Hashtagi jako narzędzie wyszukiwania najważniejszych informacji

Wyszukiwanie informacji bez skutecznych narzędzi zabiera mnóstwo czasu i nie zawsze kończy się sukcesem. Odszukanie wśród tysięcy hashtagów tworzonych każdego dnia tych najtrafniejszych może być po prostu niemożliwe.

Oto trzy narzędzia, od których warto zacząć:

1. RiteTag uczy jak wybierać hashtagi do promocji wybranych idei, marek, produktów i usług.

2. Hashtagify.me wskazuje połączenia pomiędzy wybranymi hashtagami.

3. Tagboard pokazuje jak wybrany hashtag jest wykorzystywany na różnych platformach online.

wtorek, 19 kwietnia 2016

Media społecznościowe jako strategiczne narzędzia komunikacji online

"Chcemy być aktywni w mediach społecznościowych."

Czy takie zdanie znajduje się w Twojej strategii PR?

Takie i podobne stwierdzenia słyszę coraz częściej od firm, które szukają mocnego wyróżnika na rynku i bliższego kontaktu ze swoimi klientami.

Tłumaczę, że media społecznościowe nie są ani strategią ani taktyką PR – są tylko narzędziami do dzielenia się informacjami i prowadzenia dyskusji online. Takie serwisy jak na przykład YouTube, Twitter i Facebook zachęcają do interakcji (poprzez komentarze, linki, zdjęcia, infografiki, video, itp.) w Internecie.

Media społecznościowe w strategii PR

Założenie profilu firmowego na Facebooku i Twitterze jest proste – zajmuje kilka minut. Prawdziwym wyzwaniem jest włączenie tych narzędzi do strategii PR. Bez takiej strategii komunikacja w mediach społecznościowych nie przyniesie oczekiwanych wyników.

Narzędzie bez strategii jest jak podróż bez mapy. Trudno dotrzeć do celu podróży jeśli nie wiesz gdzie ten cel jest.