niedziela, 31 lipca 2016

Więcej lajków czy komentarzy?

Lubisz polubienia swoich wpisów na Facebooku? Ja też. Ale od lajków wolę komentarze i udostępnienia.

Nie znam właściciela strony na Facebooku, który nie chce zwiększyć zasięgu swoich wpisów i zaangażowania. Większe zaangażowanie (polubienia, komentarze i udostępnienia), zwiększa zasięg wpisów. Zobaczy je większa grupa użytkowników.

Ludzie korzystają z Internetu z dwóch głównych powodów – szukają praktycznych informacji lub rozrywki. Na Facebooku przede wszystkim chcą oglądać zdjęcia i wiedzieć co robią ich znajomi.

Jeśli jednak myślisz, że publikacja na Facebooku firmowego logo ze zdjęciem produktu wywoła entuzjazm tysięcy i przyniesie jeszcze więcej udostępnień, bardzo się rozczarujesz.

Każda firma chce mieć rzesze oddanych fanów, ale większość z nich po prostu tylko lubi Twoją markę – nie wychwala jej pod niebiosa i nie marzy o niej przed snem. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie, musisz ich lepiej poznać, na przykład dowiedzieć się jak chcą być postrzegani i oceniani przez innych.

wtorek, 26 lipca 2016

10 pytań, które mogą ochronić przed kryzysem online

Jak to jest, że jednym firmom, instytucjom i organizacjom zawsze świeci słońce (tak to przynajmniej wygląda), a innym kapie za kołnierz nawet jak mają parasol?

Zarządzanie reputacją online w kryzysie bez planu kryzysowego jest stresujące, czasochłonne i kosztowne.

Zdezorientowani pracownicy czekają na instrukcje co robić i mówić. Tracą cenne minuty i godziny na zebranie informacji, które powinni znać dużo wcześniej, zapoznają się z najlepszymi praktykami zarządzania kryzysowego i wahają się z decyzjami ze strachu przed błędem.

W sytuacji kryzysowej najprostsze działania są jednocześnie najważniejsze.

To, co piszę jest przeznaczone dla dużych firm, ale pytania prowadzące do stworzenia dobrego planu zarządzania reputacją online pomogą każdej firmie – dużej, średniej i małej.