wtorek, 29 listopada 2016

5 powodów dlaczego LinkedIn nie jest już brzydkim kaczątkiem

W grupie mediów społecznościowych LinkedIn ma reputację brzydkiego kaczątka. Mówi się, że jest toporny, nudny i zimny. Na pewno nie jest tak powabny, przebojowy i rozrywkowy jak Instagram czy Snapchat.

LinkedIn nie jest idealnym miejscem na relaks po pracy lub w przerwie na kawę. To nie jest też serwis, na którym chętnie się ogląda zdjęcia kotków lub wideo z wakacji.

Ale liczby nie kłamią. LinkedIn jest dzisiaj trzecim najbardziej popularnym serwisem społecznościowym na świecie (po Facebooku i Twitterze a przed Google+ i YouTube).

LinkedIn ma ponad 460 milionów zarejestrowanych użytkowników, z których prawie co drugi (40%) odwiedza ten serwis codziennie. Co sekundę rejestruje się dwóch nowych użytkowników. Co więcej, co druga osoba podejmująca ważne decyzje w biznesie na swój profil na LinkedIn. Badania i nasze doświadczenia pokazują także, że LinkedIn znacząco zwiększa liczbę odwiedzin na firmowych stronach WWW.

Jak widać LinkedIn pomaga nawiązywać kontakty i rozwijać interakcje pomiędzy profesjonalistami i trudno znaleźć przekonujący powód, żeby go ignorować.

piątek, 18 listopada 2016

5 porad jak zwiększyć wartość Twojej strony na Facebooku

Facebook jest najbardziej popularnym serwisem społecznościowym na naszej planecie. Ale jako narzędzie komunikacji marketingowej wywołuje wiele rozczarowań i frustracji.

Podam przykład. Facebook chce, żeby właściciele stron firmowych płacili za dotarcie ze swoimi wpisami do swoich fanów. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby chodziło o wpisy z ofertami sprzedaży. Ale w przypadku treści z praktycznymi poradami (na przykład jak zwiększyć wartość strony na Facebooku), to nie ma sensu.

Wszyscy wiemy też o próbach cenzury (znikające wpisy i blokowane strony), zmieniającym się bez zapowiedzi algorytmie i dziwnych spadkach aktywności fanów. Mimo tych zastrzeżeń Facebook nie ma dziś godnego rywala.

Codziennie ponad miliard ludzi loguje się na swoich profilach na Facebooku, żeby dowiedzieć się co słychać u znajomych. Podstawą sukcesu jest budowanie relacji ze swoimi znajomymi (na profilu prywatnym) i fanami (na profilu firmowym).

Oto 5 porad jak poprawić skuteczność komunikacji i jakość relacji na Facebooku:

1. Zachęcaj do interakcji

Ludzie korzystają z Facebooka przede wszystkim, żeby powiedzieć co robią i dowiedzieć się co robią ich znajomi. Wcale nie marzą o tym, żeby wchodzić w interakcje z Twoją marką (niestety). Żeby ich do takich interakcji zachęcić, publikuj treści, które będą mieli ochotę komentować i udostępniać na swoich profilach. Na przykład jeśli sprzedajesz lody, publikuj przepisy na desery z lodami, organizuj konkursy na najdziwniejszy smak lub porady jak przechowywać lody latem.