poniedziałek, 27 marca 2017

Czy media społecznościowe są ważniejsze od mediów tradycyjnych

Przez setki lat media informowały o najważniejszych wydarzeniach i zmianach w naszym życiu. Dzięki mediom społecznościowym w komunikacji pojawił się nowy element – konwersacje w czasie rzeczywistym.

Dziś każdy kto ma komputer i dostęp do Internetu może rozmawiać z każdym kto ma ochotę. Wystarczy kamera lub smartfon i profil na YouTube, żeby założyć wideoblog. Ludzie są nie tylko odbiorcami informacji, ale także komentatorami i twórcami treści.

Czy warto zabiegać o artykuły i wywiady w mediach tradycyjnych skoro możemy komunikować się bezpośrednio z interesariuszami w czasie rzeczywistym w Internecie?

Oczywiście, że tak.

Ludzie nadal czytają prasę, oglądają telewizję i słuchają radia. Prawda, że częściej korzystają z wersji online niż papierowych wydań gazet i czasopism. Media elektroniczne (telewizja i radio) oferują więcej kanałów tematycznych dostępnych także w Internecie o różnych porach (ten sam program jest powtarzany kilka razy).

Ludzie chcą mieć dzisiaj realny wpływ na dobór informacji. To dobrze i źle. Dobrze, bo otrzymują informacje, które ich interesują. Źle, bo wśród odrzuconych jako nieciekawe mogą być informacje dla nich ważne. Firmy muszą więc przekonać odbiorców, że to, co mówią jest zarówno ciekawe i ważne.

niedziela, 5 marca 2017

Jak wybrać agencję PR do ochrony reputacji w Internecie

Prawdziwą wartość dobrej reputacji czasem docenia się dopiero po jej utracie. Jeden rozżalony były pracownik lub zawiedziony klient można napsuć sporo krwi i zaszkodzić reputacji marki.

Aby chronić swój wizerunek i dobre imię online, warto zatrudnić agencję PR z doświadczeniem w zarządzaniu reputacją. Do jej obowiązków będzie należeć:

1. monitoring i analiza tego, co mówią o Twojej marce w Internecie konsumenci, pracownicy i konkurencja.

2. wpływ na to, co pojawia się w wynikach wyszukiwarek internetowych po wpisaniu konkretnych haseł, na przykład nazwa marki, nazwiska najważniejszych pracowników i nazwy głównych produktów. W ten sposób można poprawić pozycję pozytywnych informacji o marce i obniżyć rangę negatywnych treści. To ważne, bo badania pokazują, że co drugi klient zrezygnuje z kontaktów z firmą, o której znalazł coś negatywnego online.

3. ochrona marki przed zorganizowanymi atakami i aktywna komunikacja w sytuacji kryzysowej lub (jeszcze lepiej) skuteczne zapobieganie takim sytuacjom.