Audyt komunikacji w mediach społecznościowych identyfikuje i opisuje silne i słabe strony, szanse i zagrożenia oraz pomaga podejmować właściwe decyzje biznesowe dotyczące komunikacji online.
I. Strategia budowania marki
1. Co o Twojej marce mówią w Internecie Twoi fani? Na co narzekają? Za co chwalą?
2. Co mówią o Twojej marce teksty, zdjęcia, infografiki i materiały video publikowane na Twoich stronach i profilach w Internecie?
3. Co mówią o Twojej marce teksty, zdjęcia, infografiki i materiały video publikowane w mediach społecznościowych przez Twoich klientów?
4. Czy Twoje firmowe profile w mediach społecznościowych zawierają wszystkie niezbędne informacje?
5. Czy wszystkie profile mają spójną oprawę graficzną (logo, kolory, elementy graficzne)?
6. Czy poszczególne profile w mediach społecznościowych są ze sobą logicznie zintegrowane?
7. Czy na firmowym blogu są linki do profili w głównych serwisach społecznościowych?
8. Czy w materiałach marketingowych są informacje o adresach w mediach społecznościowych?
II. Strategia komunikacji
9. Co chcesz osiągnąć dzięki komunikacji online? Jakie masz cele?
10. Czy to, co publikujesz w mediach społecznościowych wspomaga strategię biznesową?
11. Czy publikowane treści są zgodne z Twoją strategią komunikacji?
12. Czy masz pisemną strategię komunikacji w mediach społecznościowych?
13. Czy pracownicy znają cele i strategię komunikacji online?
14. Czy masz procedurę przyjmowania i rozpatrywania reklamacji online?
III. Grupy docelowe
15. Co wiesz o osobach, które polubiły Twoje profile w mediach społecznościowych?
16. Czy jesteś aktywny w mediach, z których korzystają Twoi klienci?
17. Jakich informacji szukają w mediach społecznościowych Twoi klienci?
18. Na jakim etapie procesu zakupu korzystają z mediów Twoi klienci?
19. Czy prowadzisz własną grupę dyskusyjną online? Ile osób bierze udział w dyskusjach? Jakie tematy wywołują najwięcej emocji?
IV. Porównanie z konkurencją
20. Kogo podziwiasz (firmy, instytucje lub organizacje) za sukcesy w komunikacji w mediach społecznościowych?
21. Jakie taktyki i narzędzia przynoszą Twojej konkurencji najlepsze efekty w komunikacji online?
22. Czego najbardziej zazdrości Ci konkurencja?
V. Treści
23. Jak wygląda proces planowania, tworzenia i zatwierdzania treści do publikacji online?
24. Kto dba o regularne tworzenie nowych treści i systematyczną ich publikację?
25. Jakie treści udostępniasz na swoich profilach? Czy te materiały zachęcają do rozmowy?
26. Jakie treści wywołują największe zainteresowanie, zachęcają do komentarzy i udostępniania?
27. Czy publikujesz online oferty sprzedaży? Z jakim skutkiem?
28. Czy umieszczasz na swoich profilach i stronach darmowe lub promocyjne oferty?
29. Z jakich formatów treści (tekst, zdjęcie, grafika, video) korzystasz najczęściej?
30. Jak często publikujesz treści na swoich profilach i stronach?
31. Jak zachęcasz swoich pracowników do tworzenia i publikacji treści pokazujących ich wiedzę i doświadczenie?
32. Czy pracownicy przechodzą szkolenia komunikacji w mediach społecznościowych?
33. Kim są autorzy gościnnych wpisów? Jak ich rekrutujesz?
34. Jak zarządzasz hasłami dostępu do firmowych profili online? Kiedy je zmieniasz?
35. Jak archiwizujesz swoje treści opublikowane w mediach społecznościowych?
VI. Pomiar efektu
36. Co mierzysz na swoich profilach w mediach społecznościowych? Dlaczego?
37. Czego nie mierzysz? Dlaczego?
38. Jak mierzysz sentyment? Jak mierzysz zaangażowanie?
39. Czy korzystasz z alertów o nowych wzmiankach?
40. Który serwis społecznościowy generuje największy ruch na firmowej stronie WWW? Dlaczego?
41. Z którego serwisu społecznościowego masz najwięcej zapytań od klientów? O co pytają?
42. Jakie narzędzia wykorzystujesz do pomiaru efektów?
VII. Rentowność
43. Ile czasu inwestujesz w media społecznościowe?
44. Jakie masz korzyści?
45. Co przynosi najlepsze efekty? Jakie zachęty wywołują największy odzew?
46. Które serwisy generują największe zyski? Które serwisy zawodzą?
47. Jaka jest ogólna skuteczność komunikacji online?
48. Czy masz wydzielony stały budżet na komunikację online?
49. Dlaczego nie inwestujesz więcej pieniędzy w media społecznościowe?
50. Czy potrzebujesz pomocy w zwiększeniu skuteczności i rentowności (ROI) komunikacji w mediach społecznościowych? Jeśli tak, wiesz kto może pomóc?
Jeśli potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu pełnego audytu komunikacji Twojej firmy, instytucji lub organizacji w Internecie, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.