poniedziałek, 13 czerwca 2011

Jedna piosenka i 20 cytatów o reputacji

W tym miasteczku nie bez racji / Mam niedobrą reputację / Trzymam się w cieniu, lecz mimo to, / Wszyscy mnie mają za nie wiadomo co. / Nikt na swej drodze przeze mnie nie czeka, / Gdy idę swą ścieżką prostego człowieka – śpiewał Georges Brassens w piosence "Zła reputacja" (tłum. Jacek Kaczmarski).

Reputacja – opinia, renoma, sława.

Każda sytuacja kryzysowa wystawia na szwank reputację organizacji, może wpływać na kurs akcji i niszczyć relacje. Bez względu na przyczynę, zawinioną lub nie, bezpośrednią lub pośrednią, ryzyko reputacyjne zawsze wpisane jest w koszty kryzysu.

Szkody po utracie reputacji prowadzą do zmniejszenia zaufania interesariuszy, osłabienia pozycji rynkowej, niekontrolowanych decyzji inwestorów i wyższych kosztów pozyskania kapitału.

O reputacji – dobrej i złej – śpiewa się piosenki, pisze i wymienia uwagi.

Oto 20 cytatów o reputacji:

1. Zbudowałem swoją reputację na uczciwości; czasem byłem zbyt uczciwy. – David Blunkett

2. System słoneczny nie martwi się o swoją reputację. – Ralph Waldo Emerson

3. Nie możesz budować reputacji na tym, co zamierzasz zrobić. – Henry Ford

4. Potrzeba wielu dobrych uczynków, żeby zbudować dobrą reputację i tylko jednego, żeby ją zniszczyć. – Benjamin Franklin

5. Raz zepsutą reputację można naprawić, ale świat zawsze będzie patrzył na miejsce, w którym pękła. – Joseph Hall

6. Reputacja to charakter minus to na czym nas przyłapano. – Michael Iapoce

7. Wszędzie reputacja jest głosem, w którym połowa prawdy, połowa fałszu. – Józef Korzeniowski

8. Oceniaj człowieka kierując się reputacją jego wrogów. – przysłowie arabskie

9. Reputacji politycznej nie buduje się na środkach, lecz na efektach. – Niccolò Machiavelli

10. Wszyscy chcielibyśmy mieć reputację ludzi szczodrych i wszyscy chcielibyśmy kupić ją tanio. – Mignon McLaughlin

11. Jeśli zatroszczę się o swój charakter, moja reputacja zatroszczy się o mnie. – Dwight L. Moody

12. Łatwiej jest radzić sobie z nieczystym sumieniem niż złą reputacją. – Friedrich Nietzsche

13. Człowiek traci reputację, gdy musi komuś przypieprzyć. – Steve Perry

14. Jestem lepszy od mojej reputacji. – Friedrich Schiller

15. Moja reputacja rośnie po każdej porażce. – George Bernard Shaw

16. Zapomnij o swej reputacji i możesz robić na co tylko masz ochotę. – przysłowie chińskie

17. Kobiety w pewnym wieku, które miały kochanków, sądzą, że naprawią reputację, okazując surowość wobec błędów, które są im już niedostępne. – Stendhal

18. Reputacja człowieka jest jak jego cień – gigantyczna, kiedy go poprzedza, znacznie mniejsza, gdy podąża za nim. – Charles Maurice de Talleyrand

19. W dzisiejszych czasach można przeżyć wszystko z wyjątkiem własnej śmierci i przetrzymać wszystko z wyjątkiem dobrej reputacji. – Oscar Wilde

20. Bardziej przejmuj się swoim charakterem niż reputacją, bo charakter pokazuje kim jesteś, a reputacja tylko to, co inni o Tobie myślą. – John Wooden

Jaki jest Twój ulubiony cytat o reputacji? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz