Media społecznościowe – tak się mówi – żyją 24/7. Oczywiście, obejmuje to wszystkie dni w roku, także Boże Narodzenie.
Nie każdy może świętować – w globalnej wiosce (dla tych, którzy uznają te Święta) Boże Narodzenie przychodzi o różnych godzinach.
Jakie są dwie podstawowe korzyści z pracy w Boże Narodzenie? Ja widzę dwie: zadowoleni klienci i nowi klienci.
Jak to działa?
Ludzie w każdym wieku spędzają teraz więcej czasu w Internecie – pod wigilijnej kolacji, pasterce i rozpakowaniu prezentów chętnie dzielą się wrażeniami online. Kto i co znalazł pod choinką? Jak to działa? Czy udało się uruchomić za pierwszym razem bez czytania instrukcji? Jaki ogromny kapitał budowania pozytywnych relacji z klientami!
Jeśli ktoś pisze online (na Twitterze lub Facebooku), że został obdarowany Twoim produktem, zapytaj jak mu się podoba lub podpowiedz coś czego nie ma w oficjalnej instrukcji użytkowania.
Kolejna korzyść? Jeżeli ktoś skarży się, że nie potrafi uruchomić urządzenia lub złożyć zabawki, zaoferuj pomoc. Masz na swojej witrynie WWW listę najczęściej zadawanych pytań? Masz gotowe instrukcje jak rozwiązywać typowe problemy? Przygotowałeś instruktaż na video? Powiedz o tym klientom.
Święta Bożego Narodzenia są wystarczająco stresujące. Jeśli zrobisz coś co oszczędzi ludziom nerwów, będą miło wspominać Twoją markę.
Nie tylko reklamacje
Świąteczna komunikacja online nie musi dotyczyć tylko reklamacji. Ludzie mogą nie wiedzieć jak wykorzystać bony prezentowe, jakie są godziny otwarcia Twoich sklepów, jaka jest polityki rabatowa – niektórzy być może zechcą zrealizować bony od razu online.
Masz prawo powiedzieć: "Nie mam ochoty pracować w święta." Doskonale to rozumiem, ale tysiące ludzi pracują w tym okresie: policjanci, lekarze, pielęgniarki, strażacy, żołnierze, piloci, celnicy, dziennikarze, rodzice, piosenkarze, muzycy, kucharze, kelnerzy i wielu innych. Nie wspominając oczywiście głównego mistrza ceremonii – starszego pana w czerwonym kubraku i jego wszędobylskich pomocników.
Jeśli oni mogą, dlaczego Ty masz się migać?
Dodatkowo, jeśli dobrze wykonasz swoje zadanie – odpowiadając na pytania lub rozwiązując problemy – dodasz magii tym niezwykłym Świętom.
Nie marzysz o jeszcze piękniejszym Bożym Narodzeniu dla swoich klientów – obecnych i nowych?
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
niedziela, 25 grudnia 2011
Praca w mediach społecznościowych w Boże Narodzenie
Kategorie:
Boże Narodzenie,
klient,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz