Jednym z prostszych zastosowań monitoringu treści w mediach społecznościowych jest zamówienie alertów na różne tematy. Możesz w ten sposób monitorować wszystkie treści online o Twojej firmie, produktach, usługach, branży i konkurencji.
Korzystając z bezpłatnych narzędzi jak na przykład Alerty Google, Alerty Talkwalker i Social Mention (lub własnych aplikacji do monitoringu treści online) możesz otrzymywać powiadomienia (alerty) do skrzynki e-mail lub czytnika RSS.
Co monitorować online?
Oto 21 proponowanych tematów (haseł):
Firma
1. nazwa Twojej firmy,
2. inne używane nazwy Twojej firmy plus nazwy z błędami,
3. firmowa domena lub domeny,
4. nazwy produktów i/lub usług (także nazwy potoczne),
5. nazwiska kluczowych pracowników,
6. odsyłacze (linki) i skrócone adresy wskazujące lokalizację pliku w Internecie (URL),
7. nazwa firmowego profilu na Twitterze,
8. nazwy profili kluczowych pracowników na Twitterze,
9. nazwa firmowej witryny, bloga i tytuły artykułów na blogu, żeby sprawdzić czy ktoś nie kopiuje nielegalnie treści,
Branża
10. kluczowe słowa w branży,
11. konferencje i imprezy specjalne,
12. hashtagi (#),
13. ważne wydarzenia,
14. nazwiska branżowych ekspertów i blogerów,
15. nazwy profili branżowych ekspertów i blogerów na Twitterze,
Konkurencja
16. nazwy konkurencyjnych firm,
17. nazwy konkurencyjnych domen,
18. nazwy konkurencyjnych produktów i/lub usług,
19. nazwiska kluczowych pracowników konkurencji,
20. nazwy firmowych profili, produktów i kluczowych pracowników konkurencji na Twitterze,
21. wydarzenia organizowane przez konkurencję (konferencje, sympozja, seminaria, konkursy, plebiscyty, itp.).
Po wyborze tematów i zamówieniu alertów warto pomyśleć o ich automatycznej segregacji i archiwizacji. Program do obsługi poczty e-mail umożliwia przekazywanie za pomocą filtrów nadchodzących powiadomień (alertów) do tematycznych folderów. Jeszcze prostsze jest to do zrobienia w czytnikach RSS.
Jakie inne hasła warto wpisać do alertów online? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
czwartek, 8 grudnia 2011
21 tematów alertów w monitoringu online
Kategorie:
alert,
monitoring,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz