czwartek, 8 grudnia 2011

21 tematów alertów w monitoringu online

Jednym z prostszych zastosowań monitoringu treści w mediach społecznościowych jest zamówienie alertów na różne tematy. Możesz w ten sposób monitorować wszystkie treści online o Twojej firmie, produktach, usługach, branży i konkurencji.

Korzystając z bezpłatnych narzędzi jak na przykład Alerty Google, Alerty Talkwalker i Social Mention (lub własnych aplikacji do monitoringu treści online) możesz otrzymywać powiadomienia (alerty) do skrzynki e-mail lub czytnika RSS.

Co monitorować online?

Oto 21 proponowanych tematów (haseł):

Firma

1. nazwa Twojej firmy,

2. inne używane nazwy Twojej firmy plus nazwy z błędami,

3. firmowa domena lub domeny,

4. nazwy produktów i/lub usług (także nazwy potoczne),

5. nazwiska kluczowych pracowników,

6. odsyłacze (linki) i skrócone adresy wskazujące lokalizację pliku w Internecie (URL),

7. nazwa firmowego profilu na Twitterze,

8. nazwy profili kluczowych pracowników na Twitterze,

9. nazwa firmowej witryny, bloga i tytuły artykułów na blogu, żeby sprawdzić czy ktoś nie kopiuje nielegalnie treści,

Branża

10. kluczowe słowa w branży,

11. konferencje i imprezy specjalne,

12. hashtagi (#),

13. ważne wydarzenia,

14. nazwiska branżowych ekspertów i blogerów,

15. nazwy profili branżowych ekspertów i blogerów na Twitterze,

Konkurencja

16. nazwy konkurencyjnych firm,

17. nazwy konkurencyjnych domen,

18. nazwy konkurencyjnych produktów i/lub usług,

19. nazwiska kluczowych pracowników konkurencji,

20. nazwy firmowych profili, produktów i kluczowych pracowników konkurencji na Twitterze,

21. wydarzenia organizowane przez konkurencję (konferencje, sympozja, seminaria, konkursy, plebiscyty, itp.).

Po wyborze tematów i zamówieniu alertów warto pomyśleć o ich automatycznej segregacji i archiwizacji. Program do obsługi poczty e-mail umożliwia przekazywanie za pomocą filtrów nadchodzących powiadomień (alertów) do tematycznych folderów. Jeszcze prostsze jest to do zrobienia w czytnikach RSS.

Jakie inne hasła warto wpisać do alertów online? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz