poniedziałek, 30 kwietnia 2012

10 atrybutów sukcesu w mediach społecznościowych

Coraz więcej firm i instytucji zakłada profile w mediach społecznościowych. Super! Ale kluczowe pytanie brzmi: czy są przygotowane do tej formy komunikacji z klientami?

Eksperymentowanie to pożyteczna forma nauki – nie mam zamiaru nikogo zniechęcać. Warto jednak przed założeniem profilu na Facebooku, Google+ czy Twitterze ocenić stan przygotowania.

Czy posiadasz 10 atrybutów potrzebnych do odniesienia sukcesu w mediach społecznościowych?

I. Zaufanie

1. Czy ufasz swoim pracownikom? Czy zgadzasz się, żeby reprezentowali Twoją markę online?

2. Czy wierzysz, że jesteś w stanie sprostać oczekiwaniom klientów?

3. Czy zezwolisz swemu zespołowi na eksperymenty?

II. Odwaga

1. Czy nie stresuje Cię praca "pod mikroskopem"?

2. Czy potrafisz szybko dostosować się odbiorców, których zachowania trudno przewidzieć?

3. Czy jesteś gotowy ujawnić trochę swoich danych osobistych?

III. Otwarty umysł

1. Czy autentycznie wierzysz, że styl działania "Zawsze tak to robiliśmy" nie służy rozwojowi firmy?

2. Czy przyjmiesz sugestie klientów dotyczące nowych produktów lub usług?

3. Jeśli jakiś pomysł brzmi niewiarygodnie, czy jesteś gotowy zlecić pracownikom sprawdzenie jego wartości?

IV. Gruba skóra

1. Czy jesteś gotowy przyjąć słowa krytyki?

2. Czy potrafisz odpowiedzieć dyplomatycznie kiedy ktoś skrytykuje Twoją firmę lub produkt na swoim blogu?

3. Czy zamierzasz poprawiać swoją działalność po analizie krytycznych opinii?

V. Hojność

1. Czy jesteś gotowy dzielić się za darmo wartościowymi treściami (e-booki, webinaria, video, itp.) w celu zwiększenia zainteresowania?

2. Czy planujesz specjalnie nagradzać lojalnych klientów i osoby, które dobrze mówią o Tobie w Internecie?

3. Czy chcesz pomagać innym osiągać ich cele czy skupiasz się tylko na własnym sukcesie?

VI. Zasoby

1. Czy przyjmujesz do wiadomości fakt, że media społecznościowe nie są bezpłatną alternatywą dla marketingu, PR i reklamy?

2. Czy zgadzasz się, żeby pracownicy komunikowali się w mediach społecznościowych w godzinach pracy?

3. Czy będziesz zadowolony z dotarcia do mniejszej i lepiej sprofilowanej grupy użytkowników?

VII. Uczestnictwo

1. Czy zezwolisz wszystkim pracownikom korzystać z mediów społecznościowych?

2. Czy jesteś gotowy także "pobrudzić sobie rączki" online?

3. Czy zdecydowałeś się okazać więcej niż powierzchowne zainteresowanie problemami swoich klientów?

VIII. Reagowanie

1. Czy możesz szybko odpowiadać na każdy e-mail i telefon od klienta?

2. Czy koncentrujesz się na rozwiązywaniu problemów czy wolisz tylko o nich rozmawiać?

3. Czy każdy członek Twego zespołu jest w stanie osobiście zajmować się obsługą klientów?

IX. Szkolenie

1. Czy wszyscy pracownicy znają narzędzia i przeszli szkolenie komunikacji online?

2. Czy masz sformułowaną na piśmie politykę komunikacji online, która pomaga pracownikom korzystać z mediów społecznościowych?

3. Czy omówiłeś z pracownikami na konkretnych przykładach najlepsze praktyki i zasady etyki?

X. Realistyczne oczekiwania

1. Czy masz konkretne oczekiwania i mierzalne cele?

2. Czy są to cele, które można osiągnąć przez komunikację w mediach społecznościowych?

3. Czy kontaktowałeś się z ekspertem, aby wspólnie ocenić szanse realizacji swoich celów?

Coś pominąłem? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz