czwartek, 24 maja 2012

6 powodów dlaczego akceptować na swoim blogu krytyczne opinie

Czy usuwasz przykre opinie z prywatnego profilu na Facebooku lub firmowego fan page'a?

Ile razy klient odrzucił propozycję założenia profilu na Facebooku ze strachu, że ktoś napisze coś "okropnego"?

Krytyczne komentarze mogą zrobić więcej dobra niż zła – przestań traktować je jak dopust boży.

Nie mam na myśli tekstów pisanych przez pieniaczy, psychopatów lub ludzi, którzy szukają okazji do awantury. Mówię o osobach, które nie zgadzają się z tym co napisałeś, pokazują błąd lub problem w obsłudze klienta, podpowiadają jak ulepszyć produkt lub poprawić usługę.

czwartek, 10 maja 2012

Jak opracować USP dla bloga

W Internecie są miliony blogów. Co sprawia, że Twój jest jedyny w swoim rodzaju? Dlaczego ktoś ma go czytać?

Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania, podobny kłopot mogą mieć też czytelnicy.

Masz USP? Pytam o "wyjątkową propozycję sprzedaży" – coś co można znaleźć tylko na Twoim blogu i co trudno będzie skopiować konkurencji.

W marketingu USP odpowiada dokładnie na pytanie dlaczego klient ma kupić ten właśnie produkt. W Twoim przypadku tłumaczy dlaczego warto czytać Twój blog.

Jeśli dobrze zdefiniujesz USP dla swego bloga, łatwiej będzie Ci przekonać czytelników do systematycznej lektury i zdobywać nowych prenumeratorów.

Praca nad USP nie jest łatwa – oto trzy punkty, które pomogą osiągnąć lepszy efekt.