Założyłeś profile w mediach społecznościowych i być może prowadzisz firmowy blog. Znakomicie! Ale mam jedno pytanie: Po co?
Dlaczego korzystasz z serwisów społecznościowych? Jaki Ci przyświeca cel? Po co tam jesteś?
Publikujesz komentarze na Facebooku i udostępniasz cudze wpisy. Ludzie komentują Twoje teksty, dzielą się nimi i przekazują innym użytkownikom. Analizujesz statystyki i czytasz raporty.
Uwijasz się jak w ukropie wierząc, że to ma sens. Dobrze, ale jaki?
Cel komunikacji online
Wszystko co robimy w interesach ma jakiś zamiar. Inwestujemy w nowe oprogramowanie, bo to zwiększy skuteczność naszych działań i – na dłuższą metę – obniży koszty. Sponsorujemy lokalne akcje charytatywne, bo zyskujemy sympatyków i budujemy pozytywną reputację. Szkolimy pracowników, bo dzięki temu lepiej wywiązują się ze służbowych obowiązków. Kupujemy reklamy, bo tak zdobywamy nowych klientów i zwiększamy zyski. Każdemu działaniu przyświeca jakiś cel.
Dlatego pytam o cel aktywności w mediach społecznościowych. Czy chcesz edukować ludzi? Chcesz zwiększyć liczbę zapytań o Twoje produkty? Pragniesz poprawić rozpoznawalność marki? Szukasz adwokatów marki?
Poświęć minutę, dzień lub tydzień – tyle ile potrzeba, aby odpowiedzieć na to pytanie. Kiedy będziesz to wiedział, możesz myśleć o pierwszych sukcesach w mediach społecznościowych.
Ale zaraz... Przecież uważasz, że wszystko dobrze się układa. Wiele osób udostępnia Twoje wpisy, masz dużo komentarzy i coraz więcej polubień. Nikt jeszcze tyle o Tobie nie mówił. Czy coś robisz źle?
Popatrzmy na to w ten sposób: Jak możesz mówić o sukcesie bez planu?
Jeśli bierzesz udział w wyścigu, ale nie wiesz gdzie jest meta, jak możesz go wygrać? Może wyprzedzasz rywali o dwa kilometry. A jeśli bieg ma 20 kilometrów, a Ty tracisz pozycję lidera na piątym kilometrze? Gdybyś wiedział, że masz do pokonania 20 kilometrów, ćwiczyłbyś wytrzymałość, trzymał się w biegu czołówki i zachował siły na finisz. Znajomość celu pomaga wybrać strategię sukcesu.
Konkluzja
Każdy cel trzeba przemyśleć i zaplanować. To może być cel krótko-, średnio- lub długoterminowy. Ważne, żeby środki dopasować do zamiaru.
Kiedy zbliżysz się do celu, zwolnij na chwilę, rozejrzyj się, oceń sytuację i wybierz kolejny cel do realizacji. Dopasuj strategię do nowego celu i do dzieła!
Co robisz w mediach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz