środa, 18 października 2017

6 rodzajów wideo w mediach społecznościowych

Zamknij na chwilę oczy. Pomyśl o wideo jakie niedawno widziałeś w mediach społecznościowych. Prawdopodobnie jest to wideo z kilku ostatnich godzin.

Co to było?

Instruktaż jak naprawić cieknący kran w łazience czy relacja z firmowej imprezy? A może wywiad z doradcą finansowym lub ekspertem zarządzania kryzysem online?

Wideo jest najbardziej angażującym formatem online. Idealnie nadaje się do opowiadania historii i dzielenia się nimi na profilach w mediach społecznościowych z tysiącami użytkowników.

Przygotowując różne rodzaje wideo możesz opowiadać te same historie z inny sposób, pokazywać wartość tego, co robisz na różne sposoby i angażować różne grupy użytkowników.

Oto 6 rodzajów wideo jakie warto mieć w swoim portfolio:

1. Instruktaże

Instruktaże mają ogromną wartość praktyczną (edukacyjną). Pokazują jak działają produkty, jak ich używać i czego nie robić.

Przygotowując wideo instruktażowe trzeba pamiętać o podzieleniu go na logiczne i wyraźne części. Warto skorzystać z napisów informujących co widać na ekranie i dodatkowych podpowiedzi.

2. Wywiady

W wywiadach najważniejsza jest osoba odpowiadająca na pytania. Ta osoba ma imię, nazwisko i twarz. To pomaga nawiązać bardziej osobisty kontakt i zwiększyć zaufanie do marki, firmy lub instytucji.

Wywiady zwykle mają dwa formaty. W pierwszym na ekranie widać dwie osoby – jedna pyta, druga odpowiada. Na pytania może odpowiadać szef firmy, branżowy ekspert, klient lub lider opinii. W drugim formacie widzimy na ekranie jedną osobę opowiadającą do kamery jakąś historię.

Wywiady mogą mieć także format sesji pytań i odpowiedzi, w której odpowiada się na pytania przesłane wcześniej przez klientów.

3. Wideo promocyjne

Większość firmowych treści powinna zachęcać do komentowania i udostępniania, ale nie ma nic złego w publikacji od czasu do czasu typowego wideo promocyjnego o produkcie lub usłudze. Takie wideo trochę przypomina klasyczną reklamę, ale nie jest tak agresywne.

Wideo promocyjne nie może być za długie (od 30 do 90 sekund). Jego obejrzenie powinno być przyjemne (jeśli ludzie mają je polubić), na przykład dzięki oryginalnemu montażowi lub atrakcyjnemu podkładowi muzycznemu.

4. Ogłoszenia

Masz ważny komunikat dla swoich klientów? Wideo idealnie się do tego nadaje.

Wideo z ogłoszeniem powinno być krótkie, proste i zawierać następujące elementy:

  • Wprowadzenie,
  • Krótkie wyjaśnienie dlaczego jest ważne,
  • Kiedy dojdzie do zapowiadanej zmiany/planowanego wydarzenia,
  • Gdzie można otrzymać więcej informacji.

W komunikacie o premierze produktu lub nowej funkcji produktu, który już jest na rynku, zatrudnieniu ważnego pracownika, podpisaniu intratnego kontaktu można dla zwiększenia zainteresowania przekazać jakąś ciekawostkę, która zachęci do dzielenia się nagraniem z innymi użytkownikami.

5. Wideo z udziałem klientów

Firma, która pokazuje zadowolonych klientów korzystających z jej produktów lub usług postrzegana jest jako bardziej wiarygodny i wartościowy partner w interesach. Nagrania wideo z udziałem klientów zachęcają ich do udostępniania tych materiałów na swoich profilach. To pomaga budować własną społeczność online.

Wideo może być opublikowane za wiedzą i po uzyskaniu pisemnej zgody wszystkich występujących w nim osób. Podaj nazwiska pokazanych osób i napisz o nich kilka miłych słów.

6. Relacja z imprezy firmowej

Publikując online wideo z firmowej imprezy jasno je opisz tak, żeby nikt nie miał wątpliwości co ogląda. Jeśli przekazujesz relację na żywo, powiedz gdzie odbywa się impreza i jak można tam dotrzeć (jeśli są jeszcze wolne miejsca).

Wideo z firmowej imprezy możesz wykorzystać do podziękowania tym, którzy przyszli i wywołania odrobiny zazdrości u tych, których nie było. Pokaż wartość imprezy i tym samym zachęć do większej frekwencji następnym razem.

Konkluzja

Wideo pokazuje firmę lub instytucję w działaniu. Pokazuje jej pracowników i klientów. Pokazuje jak działają jej produkty i wyglądają jej usługi. To pomaga tworzyć silniejsze i bardziej konkretne relacje z klientami.

Jakie wideo najchętniej oglądasz w mediach społecznościowych? Jakie wideo najczęściej przygotowujesz dla swoich klientów? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz