sobota, 18 stycznia 2014

Szukasz eksperta czy specjalisty mediów społecznościowych?

Po wpisaniu do wyszukiwarki Google hasła "ekspert mediów społecznościowych" otrzymasz pół miliona wyników.

Jeśli szukasz takiego eksperta, w jaki sposób możesz wybrać najlepszego?

Ponieważ wiele osób kwestionuje określenie "ekspert mediów społecznościowych", nazwijmy go "specjalistą mediów społecznościowych".

Oto pięć testów sprawdzających kwalifikacje takiego specjalisty.

1. Dowody sukcesu

Zamiast tłumaczyć co może dla Ciebie zrobić specjalista powinien pokazać przykłady udanych projektów dla swoich klientów. Najlepiej gdyby to były prace podobne do tej, której potrzebujesz.

Przyjrzyj się liczbom i zyskom. Uważaj, jeśli powie, że nie da się zmierzyć wartości tego, co zrobił.

2. Referencje od zadowolonych klientów

Oprócz referencji Twój nowy specjalista powinien także podać numery telefonów do byłych klientów, którzy go pochwalą. Idealnie jeżeli pokaże listę klientów, z której sam wybierzesz osoby, z którymi chciałbyś porozmawiać przez telefon.

Uważaj jeśli powie, że wszystko co do tej pory zrobił chroni klauzula poufności lub jest "zbyt wcześnie, żeby podać konkrety."

3. Rekomendacje od branżowych autorytetów

Ludzie, którzy się wyróżniają tym, co robią w swojej branży lub specjalności, szybko zdobywają popularność. Zapytaj kandydata kto go zna i czy może za niego ręczyć.

4. Komunikacja online

Prawdziwi specjaliści mediów społecznościowych często używają tych mediów – stąd ich bogata wiedza i duże doświadczenie. Nie chodzi o liczbę znajomych i fanów, ale o to jak często publikują, czy odpowiadają na pytania i sprawiają wrażenie, że wiedzą co robią.

Na przykład, jeżeli na profilu kandydata na Twitterze zobaczysz, że śledzi 1000 osób, ale ma tylko kilkudziesięciu fanów, uciekaj gdzie pieprz rośnie. Niski wskaźnik popularności na Kloucie też nie wróży dobrze.

5. Zawodowe publikacje

Czy napisał książkę, która otrzymała pozytywne recenzje? Czy regularnie pisze na blogu? Czy jest chętnie zapraszany na prestiżowe konferencje?

Prawdziwi specjaliści często dzielą się swoją wiedzą online i są prelegentami na ważnych imprezach branżowych. To nie gwarantuje jeszcze najwyższej fachowości, ale dużo mówi o pozycji zawodowej.

Konkluzja

To nie jest pełna lista i nie znaczy, że brak spełnienia jakiegoś kryterium automatycznie wyklucza specjalistę z grona poważnych kandydatów. Jeżeli jednak czegoś mu brakuje, czy można mu zaufać?

Tu chodzi o Twoje pieniądze i powinieneś mieć pewność, że wybierzesz najlepszą osobę do komunikacji online.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz