środa, 5 lutego 2014

Masz zaufanie do agencji PR?

Mam szczęście pracować dla wspaniałych klientów, którzy wierzą w siłę PR i potrafią docenić wartość efektów.

Ponad 10 lat doświadczenia w PR nauczyło mnie jednak dzielić klientów na dwie grupy: tych, którzy mają zaufanie do swojej agencji PR i tych, którzy jej nie ufają.

Podejrzliwy klient najczęściej współpracował kiedyś z agencją, która albo odniosła mierne sukcesy albo nie miała ich wcale.

Firma, która nie ufa agencji PR zastanawia się dlaczego znowu nie napisała o niej kilka ciepłych słów "Gazeta Wyborcza" lub "Rzeczpospolita" a sukces w mediach społecznościowych mierzy liczbą fanów na Twitterze i polubień na Facebooku. Nie kontaktuje się regularnie z agencją po podpisaniu kontraktu i nie odpowiada chętnie na jej pytania.

Są jednak firmy, które rozumieją co mogą osiągnąć dzięki PR. Wiedzą jak komunikować się z konsumentami, jak pielęgnować relacje z mediami i jak słuchać tego, co mówi o nich rynek.

Właśnie te firmy przygotowują strategię public relations PRZED kampanią PR a nie po jej rozpoczęciu. Działania PR są elementem całej komunikacji marketingowej firmy takich jak strategia marki, media społecznościowe, marketing szeptany, reklama i inne.

Co więcej, marki, które mają zaufanie do swoich agencji PR aktywnie uczestniczą w realizacji programu public relations. Taka firma nie pyta: "Dlaczego mamy zawracać sobie głowę PR skoro płacimy za to agencji?"

Bycie aktywnym oznacza informowanie agencji o swoich celach biznesowych i zapoznawanie się z analizami przygotowanymi przez ekspertów agencji. Zrozumienie tego, co daje PR podnosi morale, inspiruje do nowych działań i usprawnia komunikację wewnątrz organizacji.

Czy Twoja współpraca z agencją PR opiera się na zaufaniu i partnerstwie? Czy może traktujesz ją jak pracowników firmy ochroniarskiej, których wynajmujesz, żeby nie mieć kłopotów z mediami?

Jeśli jest tak jak w drugim przypadku, uważam, że nie wykorzystujesz całego kapitału PR. Rozmawiaj ze swoją agencją i pozwól jej działać jak prawdziwy partner Twojej marki.

3 komentarze:

  1. Mam najgorszą agencję PR na świecie !! Której płacę bardzo dużo pieniędzy, a ona robi mi czarny PR produktowy !!! za to powinno się karać agencję ! jest gdzieś jakiś portal co Klienci piszą o agencjach ? bo to by był najciekawsze !! Z chęcią ostrzegłabym innych KLientów, by nie współpracowali z moją obecną agencją, bo robi absolutnie czarny PR !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Poszukuję rzetelnej i bardzo dobrej agencji PR. Czy ktoś może doradzić, gdzie jest rzetelna wiedza na temat agencji PR ?
    Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za pytanie. Oto krótki poradnik jak rozważnie wybrać agencję PR: http://bit.ly/1tCNCqZ

    OdpowiedzUsuń