Masz swoją ulubioną markę?
Myślę o firmie, za której produkty lub usługi jesteś skłonny zapłacić trochę więcej – tylko dlatego, że ją lubisz.
Być może jest to producent telefonów komórkowych. Może restauracja znana w całej okolicy z pysznych potraw. Może producent modnych i wygodnych butów?
Wszystkie te firmy oferują coś, czego nie znalazłeś w innym miejscu. To może być wyśmienita usługa, wyjątkowy produkt lub coś co czyni to wyjątkowym (dożywotnia gwarancja?).
Chcesz to po prostu mieć. Żeby być w czymś najlepszym, żeby zdobyć nowych klientów (fanów na blogu?), żeby zwiększyć zaangażowanie obecnych klientów.
Każda marka chce się czymś wyróżniać? Dlaczego Twoja firma miałaby nie chcieć?
Oto sześć spostrzeżeń jak postępują marki cieszące się sporą rzeszą lojalnych fanów:
1. Bądź sobą
Nie udawaj kogoś innego. Komunikacja w mediach społecznościowych polega na wymianie informacji i komentarzy – nie na nadawaniu wyłącznie własnych przekazów.
Nie wiesz jak to zrobić? Wyobraź sobie, że jesteś na przyjęciu. Czy to, co piszesz w serwisach społecznościowych pasuje do tego jak rozmawiasz ze znajomymi poza pracą?
2. Nagradzaj za lojalność
Kto nie lubi klubów dających kupony na darmowego drinka lub restauracji oferujących po kilku wizytach bezpłatny posiłek? Ale w mediach społecznościowych powinny to być nagrody bardziej osobiste.
Na przykład masz klientów, którzy są z Tobą kilka miesięcy lub lat – zaoferuj im darmową usługę lub produkt tylko za lojalność.
Kiedy ktoś zarekomenduje Cię na Twitterze, podziękuj, poproś o e-mail i wyślij kupon z rabatem na następny zakup lub próbkę najnowszego produktu.
Oczywiście nie możesz tak postępować z każdym fanem. Rób to tak często, żeby ludzie o tym mówili i czuli, że Ci na nich zależy.
3. Odpowiadaj na pytania
Jednym ze sposobów okazania fanom szacunku i zainteresowania jest odpowiadanie na wszystkie pytania.
Możesz pisać na swoim profilu lub blogu, wysłać e-mail lub zadzwonić. Przekaz ma być jasny: zależy mi na dobrych relacjach z ludźmi, którzy wspierają moją firmę.
4. Dotrzymuj słowa
Jeśli obiecasz, że każdy chętny otrzyma jutro o 8:00 e-mail z linkiem do rejestracji na stronie z rabatami, musisz się z tego wywiązać bez zarzutu.
Jeżeli zachęcasz do wypełnienia bezpłatnej prenumeraty firmowego newslettera, umieść na tej samej stronie odsyłacz do numerów archiwalnych. Każdy może się przekonać ile numerów już opublikowałeś – czyli ile razy dotrzymałeś słowa.
5. Pokazuj swoich fanów
Zachęcaj fanów do przesyłania zdjęć pokazujących ich ze Twoim produktem, nagrań video z pomysłami jak promować produkty i/lub usługi lub rekomendacji opisujących co Twój produkt zmienił w ich życiu.
Możesz odwdzięczyć się drobnym upominkiem – firmowym gadżetem, koszulką, kubkiem, itp. Niestosowne byłoby zaoferowanie fanom wysyłającym osobiste rekomendacje lub materiały do publikacji (zdjęcie i video) standardowego rabatu. Bardziej doceniane są limitowane edycje i specjalnie dedykowane nagrody.
6. Poznaj lepiej swoich fanów
Każdy może podpowiedzieć jak pozytywnie zaskoczyć Twoich fanów. Ale nikt nie zna ich lepiej od Ciebie. Szukając pomysłów jak zwiększyć lojalność i zaangażowanie swoich fanów odpowiedz na te pytania:
1. Za co fani lubią moją firmę?
2. Czego ode mnie oczekują?
3. Co robią moi konkurenci, żeby zwiększyć lojalność i zaangażowanie?
4. Co jeszcze mogę zaproponować swoim fanom?
5. Co mówią o mojej marce?
Czy Twoi fani są lojalni? Co robisz, żeby regularnie czytali Twój blog, dzielili się doświadczeniami na swoich profilach w mediach społecznościowych, publikowali ciekawe komentarze i dobrze mówili o Twojej marce? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz