Publiczny i otwarty charakter komunikacji na Twitterze daje mnóstwo okazji do nawiązania ciekawych znajomości. Ale trzeba to robić z wyczuciem, bo linia pomiędzy namolnym dręczeniem a przyjaznym zaangażowaniem jest cienka.
Jak sprawdzić czy komentarze jakie umieszczamy pod cudzymi wpisami nie pachną tanią reklamą?
Oto sześć przykładów:
1. Ktoś publikuje negatywny komentarz o Twojej konkurencji.
Reakcja nudziarza: Zgadzasz się z zarzutami i zachęcasz do kupna swego produktu i/lub usług.
Reakcja przyjaciela: Pokazujesz, że rozumiesz jego rozczarowanie i frustrację i życzysz pomyślnego rozwiązania problemu.
2. Ktoś publikuje zdjęcie związane z Twoją branżą.
Reakcja nudziarza: Narzekasz, że na zdjęciu nie ma Twojego produktu i/lub usługi.
Reakcja przyjaciela: Udostępniasz na swoim profilu to zdjęcie.
3. Ktoś prosi o pomoc związaną z używaniem produktu.
Reakcja nudziarza: Mówisz, że Twoja firma może rozwiązać ten problem.
Reakcja przyjaciela: Podajesz link do instruktażu jak rozwiązać ten problem.
4. Ktoś prosi o rekomendację produktu.
Reakcja nudziarza: Wychwalasz swoje produkty i opowiadasz dlaczego każdy musi je kupić.
Reakcja przyjaciela: Zapraszasz do odwiedzenia swojej witryny WWW i podajesz odsyłacz do podstrony z opiniami zadowolonych klientów.
5. Ktoś pisze o planowanej imprezie.
Reakcja nudziarza: Mówisz, że Twoja firma najlepiej zajmie się przygotowaniem tego wydarzenia.
Reakcja przyjaciela: Podajesz materiały, które pomogą zaplanować imprezę.
6. Ktoś publikuje pozytywny komentarz o Tobie lub Twojej firmie.
Reakcja nudziarza: Dziękujesz i przesyłasz ofertę.
Reakcja przyjaciela: Dziękujesz i retweetujesz podziękowanie.
Konkluzja
Ludzie lubią być doceniani i cieszą ich komentarze. Ale nie cierpią kiedy ktoś pod płaszczykiem udawanego entuzjazmu szuka okazji do sprzedaży swoich produktów i/lub usług.
Udostępnij ten wpis na swoim profilu, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę namolnych nudziarzy na Twitterze.
A opinie zadowolonych klientów są pisane przez pracownika firmy.:-P
OdpowiedzUsuńDziękuję za komentarz. Pracownik może być zadowolonym klientem swojej firmy (na przykład kupił buty wyprodukowane przez firmę, w której pracuje), ale kiedy umieszcza pozytywny komentarz online powinien dodać informację, że jest jej pracownikiem.
OdpowiedzUsuń