Śpiąca królewna, wesoły skrzat czy jeździec apokalipsy?
W swoim zawodowym życiu wchodzisz w interakcje z różnymi ludźmi online i przez bezpośrednie kontakty. Czy w obydwu sytuacjach zachowujesz się dokładnie tak samo? Jakie są różnice i z czego wynikają?
Twoja osobowość online powinna być wiernym odbiciem tego kim jesteś w rzeczywistym świecie.
To jak korzystasz mediów społecznościowych na pewno wpływa na wizerunek i reputację Twojej marki. Być może jesteś z natury przyjazny i chętnie rozmawiasz ze wszystkimi. Może lubisz pomagać i z przyjemnością dzielisz się tym, co inni piszą online. A może wykorzystujesz media społecznościowe jedynie do autopromocji. Wszystkie te zachowania wpływają na to, co ludzie myślą o Twojej marce.
Konsekwentna komunikacja
Konsekwencja w zachowaniu online i świecie realnym pomaga budować spójny wizerunek osobowości. Dlatego należy uważnie i z wyczuciem budować swoją markę w Internecie oraz zachęcać ludzi do interakcji.
Oczywiście trudno wyobrazić sobie skuteczne budowanie osobowości online bez wcześniejszego dokładnego jej zdefiniowania. Zwykle jest to kombinacja kilku intrygujących i kuszących cech odróżniających Cię od konkurencji.
Nie wiesz wiesz lub jesteś pewny jak jesteś postrzegany w mediach społecznościowych? Zapytaj znajomych lub przyjaciół jak oceniają Twoją komunikację online. Poproś o trzy lub cztery przymiotniki, które najlepiej opisują Twoje zachowanie. Porównaj z tym, co sam o sobie myślisz.
Budowanie osobowości w mediach społecznościowych
Codziennie można spotkać różne typy osobowości. Są to eksperci, testerzy, użytkownicy, tchórze, abnegaci. Twoją osobowość online kształtuje styl komunikacji z innymi użytkownikami Internetu. Opisuje ją to:
1. jak komentujesz cudze wpisy, zadajesz pytania, odpowiadasz na zapytania oraz jakie tematy Cię interesują.
2. jak okazujesz rozumienie, słuchasz, wyrażasz empatię i jak ludzie reagują na Twoje zachowanie.
3. o czym piszesz i jak próbujesz tym zainteresować innych.
4. jak dzielisz się treściami innych autorów, jakie treści wybierasz i jak okazujesz zainteresowanie tym, co pasjonuje innych.
Twoja osobowość w mediach społecznościowych może być również interpretowana przez:
1. styl interakcji online (jako lustrzane odbicie zachowań w świecie rzeczywistym.
2. wagę jaką przywiązujesz do pozycji i roli społecznej.
Kiedy przekazujesz ludziom (czytaj: klientom) informacje o swojej marce i ofercie, wchodzisz z nimi w interakcje. Komunikacja może być skuteczna kiedy słuchacze wierzą w to, co mówisz – a wierzyć mogą tylko komuś kogo znają i cenią. Dlatego celem komunikacji online zawsze powinno być wzmocnienie relacji i zacieśnienie kontaktów poprzez prezentację swej prawdziwej osobowości.
Konkluzja
Trudno wyobrazić sobie sukces marki i produktu lub usługi w mediach społecznościowych bez jasno rozpoznawalnej, ciekawej i wartościowej osobowości. We wszystkim co piszesz (e-maile, komentarze, wpisy na Twitterze i Facebooku) musi być wyraźny odcisk Twojego firmowego "charakteru". Internauci muszą widzieć w Tobie autora oryginalnych treści, wartościowych porad oraz – przede wszystkim – szczerych komentarzy i pasjonujących opinii.
Jeżeli ludzie nie dostrzegą cienia indywidualizmu w tym jak komunikujesz się online, większość straci zainteresowanie i zrezygnuje z podtrzymania kontaktów.
Jak budujesz swoją osobowość w mediach społecznościowych? Czy jest ona zgodna z tym kim jesteś w świecie rzeczywistym? Jak to sprawdzasz? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
niedziela, 16 października 2011
Osobowość marki w mediach społecznościowych
Kategorie:
marka,
pr,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz