Na naszych szkoleniach komunikacji kryzysowej w mediach społecznościowych trzy pytania powtarzają się najczęściej:
I. "Czy w sytuacji kryzysowej należy wstrzymać wszystkie kampanie marketingowe prowadzone przez firmę w Internecie?"
W sytuacji kryzysowej w pierwszej kolejności należy ocenić aktualne i zaplanowane akcje marketingowe. Jeśli pojawi się taka potrzeba, trzeba je natychmiast wstrzymać lub zakończyć.
Kampanię marketingową należy zawiesić lub odwołać kiedy:
1. trzeba zająć się kryzysem w mediach społecznościowych,
2. konsumenci i fani są zdenerwowani, czują się oszukani i widać, że kierują nimi negatywne emocje,
3. aktualny przekaz marketingowy jest sprzeczny z tym, o czym mówi się w kryzysie,
4. komunikaty marketingowe tworzą nieprzewidziane i niekorzystne skojarzenia z tym, co dzieje się w kryzysie.
Dlaczego należy wstrzymać lub zawiesić akcje marketingowe?
Jeśli tego nie zrobisz:
1. fani i konsumenci pomyślą, że nie wiesz co się dzieje,
2. fani i konsumenci pomyślą, że ich lekceważysz,
3. fani i konsumenci pomyślą, że nie rozumiesz powagi kryzysu,
4. będziesz krytykowany za brak empatii i wyczucia sytuacji,
5. przekaz marketingowy będzie się kłócił z treścią komunikacji kryzysowej,
6. zablokujesz część kanałów komunikacji online,
7. wprowadzisz chaos do komunikacji z interesariuszami.
II. "Kiedy organizacja powinna wyłączyć się z dyskusji w mediach społecznościowych?"
Oto nasze sugestie kiedy zrezygnować z dalszej publicznej dyskusji w mediach społecznościowych:
1. kiedy rozmowa staje się nieprzyjemna, arogancka lub obcesowa,
2. kiedy z pomocą przyszli Twoi fani i sympatycy (pozwól im mówić, ale monitoruj ich wypowiedzi),
3. kiedy powiedziałeś wszystko, co miałeś do powiedzenia,
4. kiedy chcesz zaznaczyć koniec kryzysu lub dyskusji,
5. kiedy fan lub ktoś z konkurencji próbuje Cię prowokować,
6. kiedy lepiej przejść na prywatny kanał komunikacji z użytkownikiem.
III. "Jak wykorzystać video w sytuacji kryzysowej?"
Oto korzyści z używania video w kryzysie:
1. zwiększa autentyczność i wiarygodność przekazu,
2. pomaga nawiązać lepszy kontakt z użytkownikami,
3. bardziej przekonująco pokazuje troskę i współczucie,
4. zwiększa precyzję przekazu i zmniejsza ryzyko nieporozumień.
5. osiąga lepsze wyniki w internetowych wyszukiwarkach,
O czym jeszcze warto pamiętać:
1. tytuł video powinien zawierać nazwę kryzysu i rodzaj komunikatu: "Odpowiedź [nazwa Twojej marki] na...",
2. dobrze dobrane słowa kluczowe w treści nagrania,
3. umieszczenie video na YouTube i innych kanałach, z których najczęściej korzystają Twoi klienci,
4. publikacja video na firmowym blogu lub witrynie WWW z krótkim opisem,
5. publikacja odsyłaczy do video na firmowych profilach w mediach społecznościowych.
Jakie pytanie chcesz nam zadać o komunikacji kryzysowej online? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz