"Chcemy być aktywni w mediach społecznościowych."
Czy takie zdanie znajduje się w Twojej strategii PR?
Takie i podobne stwierdzenia słyszę coraz częściej od firm, które szukają mocnego wyróżnika na rynku i bliższego kontaktu ze swoimi klientami.
Tłumaczę, że media społecznościowe nie są ani strategią ani taktyką PR – są tylko narzędziami do dzielenia się informacjami i prowadzenia dyskusji online. Takie serwisy jak na przykład YouTube, Twitter i Facebook zachęcają do interakcji (poprzez komentarze, linki, zdjęcia, infografiki, video, itp.) w Internecie.
Media społecznościowe w strategii PR
Założenie profilu firmowego na Facebooku i Twitterze jest proste – zajmuje kilka minut. Prawdziwym wyzwaniem jest włączenie tych narzędzi do strategii PR. Bez takiej strategii komunikacja w mediach społecznościowych nie przyniesie oczekiwanych wyników.
Narzędzie bez strategii jest jak podróż bez mapy. Trudno dotrzeć do celu podróży jeśli nie wiesz gdzie ten cel jest.
Komu chcesz przekazać informacje? Co chcesz powiedzieć? Co planujesz osiągnąć? Strategia PR łączy wszystkie elementy tej układanki.
Błędem jest traktowanie mediów społecznościowych jako jeszcze jednego kanału komunikacji. Dzięki mediom społecznościowym można rozwijać głębsze relacje z interesariuszami. Ale takich relacji nie tworzy się publikując na Facebooku skrócone wersje komunikatów prasowych. To muszą być angażujące treści, które zachęcają do interakcji.
Konkluzja
Jeśli chcesz włączyć media społecznościowe do swojego planu PR, wykorzystaj je do tego, co jest ich najmocniejszą stroną – do pożytecznych interakcji ze swoimi interesariuszami.
Ludzie szukają informacji i opinii o produktach i usługach i dlatego warto być aktywnym w mediach społecznościowych. Trzeba tylko dbać o wysoką jakość regularnie publikowanych treści i pozytywne interakcje!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz