wtorek, 29 listopada 2016

5 powodów dlaczego LinkedIn nie jest już brzydkim kaczątkiem

W grupie mediów społecznościowych LinkedIn ma reputację brzydkiego kaczątka. Mówi się, że jest toporny, nudny i zimny. Na pewno nie jest tak powabny, przebojowy i rozrywkowy jak Instagram czy Snapchat.

LinkedIn nie jest idealnym miejscem na relaks po pracy lub w przerwie na kawę. To nie jest też serwis, na którym chętnie się ogląda zdjęcia kotków lub wideo z wakacji.

Ale liczby nie kłamią. LinkedIn jest dzisiaj trzecim najbardziej popularnym serwisem społecznościowym na świecie (po Facebooku i Twitterze a przed Google+ i YouTube).

LinkedIn ma ponad 460 milionów zarejestrowanych użytkowników, z których prawie co drugi (40%) odwiedza ten serwis codziennie. Co sekundę rejestruje się dwóch nowych użytkowników. Co więcej, co druga osoba podejmująca ważne decyzje w biznesie na swój profil na LinkedIn. Badania i nasze doświadczenia pokazują także, że LinkedIn znacząco zwiększa liczbę odwiedzin na firmowych stronach WWW.

Jak widać LinkedIn pomaga nawiązywać kontakty i rozwijać interakcje pomiędzy profesjonalistami i trudno znaleźć przekonujący powód, żeby go ignorować.

Oto 5 powodów dlaczego LinkedIn nie jest już brzydkim kaczątkiem mediów społecznościowych:

1. LinkedIn pomaga pokazać firmę w pozytywnym świetle.

Każdemu zależy na dobrym pierwszym wrażeniu, które ma zapewnić nowoczesna i funkcjonalna strona WWW. Ale pierwszy kontakt rzadko odbywa się poprzez firmową stronę WWW. Najczęściej dochodzi do niego przez serwis społecznościowy lub link w wynikach internetowej wyszukiwarki. Dlatego tak ważne jest stworzenie atrakcyjnego wizualnie profilu na LinkedIn wyjaśniającego kim jesteś i co robisz. Im łatwiej Cię odnaleźć online, tym większe budzisz zaufanie.

Osoby, które odwiedzą pierwszy raz Twój firmowy profil (a wśród nich także nowi klienci) widząc stronę z regularnie aktualizowanymi ciekawymi i wartościowymi treściami o tym, co robisz dostrzegą w Tobie wiarygodnego partnera i eksperta w swojej specjalności lub branży.

2. LinkedIn pomaga zbudować sieć najwyższej jakości kontaktów zawodowych.

Regularnie aktualizowany firmowy profil na LinkedIn pokazuje wartość tego, co robisz dla swoich klientów. Tworzenie ciekawych treści multimedialnych wymaga dużo pracy i czasu, ale bez tego nie ma co liczyć na zbudowanej mocnej i rozpoznawalnej marki.

Aby utrzymać dobre tempo, można publikować także teksty innych autorów i najnowsze informacje z branży. Dobrze przyjmowane są eksperckie komentarze, omówienia i analizy. Nie wszystko musi dotyczyć interesów. Od czasu do czasu możesz publikować zdjęcia pokazujące swoich pracowników w działaniu, na przykład na prezentacji lub szkoleniu. Takie przerywniki ocieplają wizerunek marki i zwiększają liczbę osób, które ją nie tylko cenią, ale także lubią.

Warto także poszukać na LinkedIn grup dyskusyjnych związanych z Twoją branżą i zobaczyć o czym się tam najczęściej rozmawia. To daje wiedzę o tym jakie tematy wywołują największe emocje i jakie treści produkować dla swoich klientów.

3. Wpisy na LinkedIn mogą dotrzeć do wszystkich osób, które obserwują Twoją stronę.

Inaczej niż na Facebooku na LinkedIn nie ma żadnego algorytmu ani filtrowania wpisów. Wszystko co opublikujesz może dotrzeć do każdej osoby obserwującej profil bez względu na liczbę wcześniejszych interakcji i komentarzy.

To oczywiście nie znaczy, że każdy wszystko przeczyta. Stąd potrzeba systematycznej publikacji nowych treści. Według LinkedIn 20 wpisów w miesiącu umożliwia dotarcie do 60% wszystkich obserwatorów profilu.

4. LinkedIn pomaga dokładnie wybrać grupę docelową.

LinkedIn jest niesłusznie uważany za serwis skuteczny wyłącznie kontaktach między firmami (B2B). Zapomina się o możliwości precyzyjnego wyboru grupy docelowej wśród indywidualnych użytkowników.

Po pierwsze, profile na LinkedIn zawierają więcej szczegółowych informacji o użytkownikach niż na Facebooku czy Twitterze. Nikt nie przekaże dokładniejszych i bardziej aktualnych informacji o sobie od kogoś, kto robi to sam z własnej woli.

Po drugie, LinkedIn oferuje praktyczne funkcje wyboru cech grupy docelowej, na przykład stanowisko, pracodawca, kwalifikacje i zainteresowania. To umożliwia dotarcie z informacjami do dokładnie wybranych odbiorców i dopasowanie przekazów do ich potrzeb.

5. LinkedIn poprawia wyniki w internetowych wyszukiwarkach.

Regularne publikowanie wpisów na LinkedIn poprawia pozycję strony w internetowych wyszukiwarkach i zwiększa szansę na nowe linki zwrotne do strony (im więcej tych linków, tym lepsza pozycja w rankingu).

LinkedIn oferuje możliwość wpisania haseł (tematów) kluczowych definiujących profil Twojej firmowej strony i bardziej skutecznego dotarcia do klientów szukających konkretnych usług. Jest cztery razy bardziej skuteczny w zwiększaniu liczby odwiedzin na firmowej stronie WWW od Facebooka i Twittera.

Aby poprawić wyniki w wyszukiwarkach:

a. wpisz właściwe hasła kluczowe do swojego biogramu i opisu firmowej strony.

b. właściwie opisz swoje stanowisko i podaj prawidłową nazwę firmy.

c. wypełnij wszystkie pola w swoim profilu i opisie firmowej strony.

d. dodaj w profilu linki do swojej firmowej strony WWW i bloga.

Konkluzja

LinkedIn nigdy nie będzie najmodniejszym serwisem społecznościowym (nie taka jest jego misja), ale na pewno będzie w czołówce serwisów ułatwiających kontakty zawodowe pomiędzy najważniejszymi osobami w swoich branżach (pracodawcami, decydentami i ekspertami). Ważne, aby wiedzieć z kim chcesz się skontaktować, gdzie znaleźć te osoby i dlaczego korzystają z tego a nie innego serwisu społecznościowego. Dla dużej grupy ważnych firm, instytucji i organizacji tym serwisem jest właśnie LinkedIn.

Masz profil na LinkedIn? Jesteś zadowolony z efektów? Napisz o tym w komentarzu.

PS. Zobacz nasz profil na LinkedIn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz