Facebook jest najbardziej popularnym serwisem społecznościowym na naszej planecie. Ale jako narzędzie komunikacji marketingowej wywołuje wiele rozczarowań i frustracji.
Podam przykład. Facebook chce, żeby właściciele stron firmowych płacili za dotarcie ze swoimi wpisami do swoich fanów. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby chodziło o wpisy z ofertami sprzedaży. Ale w przypadku treści z praktycznymi poradami (na przykład jak zwiększyć wartość strony na Facebooku), to nie ma sensu.
Wszyscy wiemy też o próbach cenzury (znikające wpisy i blokowane strony), zmieniającym się bez zapowiedzi algorytmie i dziwnych spadkach aktywności fanów. Mimo tych zastrzeżeń Facebook nie ma dziś godnego rywala.
Codziennie ponad miliard ludzi loguje się na swoich profilach na Facebooku, żeby dowiedzieć się co słychać u znajomych. Podstawą sukcesu jest budowanie relacji ze swoimi znajomymi (na profilu prywatnym) i fanami (na profilu firmowym).
Oto 5 porad jak poprawić skuteczność komunikacji i jakość relacji na Facebooku:
1. Zachęcaj do interakcji
Ludzie korzystają z Facebooka przede wszystkim, żeby powiedzieć co robią i dowiedzieć się co robią ich znajomi. Wcale nie marzą o tym, żeby wchodzić w interakcje z Twoją marką (niestety). Żeby ich do takich interakcji zachęcić, publikuj treści, które będą mieli ochotę komentować i udostępniać na swoich profilach. Na przykład jeśli sprzedajesz lody, publikuj przepisy na desery z lodami, organizuj konkursy na najdziwniejszy smak lub porady jak przechowywać lody latem.
2. Buduj swoją społeczność organicznie
Ludzie dają lajki firmowym stronom, żeby poczuć się częścią wartościowej społeczności, na przykład chcą poprzeć akcję społeczną. Twórz angażujące wpisy i publikuj specjalne oferty dla swoich fanów. Nie kupuj polubień i fałszywych fanów, których nigdy nie interesowała i nie zainteresuje Twoja marka.
3. Publikuj regularnie
Publikuj regularnie wpisy (jeden lub dwa dziennie, jakość wpisu jest ważniejsza od ich liczby). Analiza statystyki aktywności na stronie pokaże kiedy publikować treści dające większe zaangażowanie (polubienia, komentarze i udostępnienia).
4. Pisz krótko
Krótkie wpisy (do stu znaków) wywołują o połowę większe zaangażowanie od długich. Największym zainteresowaniem cieszą się linki do artykułów, zdjęcia i pytania. Wpisy o Twojej marce powinny być praktyczne, na przykład porady i wskazówki jak rozwiązywać problemy.
5. Publikuj dużo treści wizualnych
Zdjęcia i nagrania wideo wywołują emocje i cieszą się największym wzięciem na Facebooku. Wzruszające lub zabawne multimedia (zdjęcia, memy i wideo) są chętnie komentowane i udostępniane.
Co robisz, żeby budować lojalną i zaangażowaną społeczność na Facebooku? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz