Proste, skuteczne, brudne sztuczki w mediach społecznościowych – zawsze marzyłem, żeby coś takiego napisać :-)
Nie chcę słyszeć żadnego grymaszenia, że to takie oczywiste porady. Znam wielu praktyków i "ekspertów" public relations, którzy nie robią nic, żeby zaistnieć online.
1. Użyj w biogramie wyrazów, które lubią wyszukiwarki.
2. Napisz kilka ciepłych słów o kimś na Facebooku, Twitterze lub LinkedIn.
3. Podziel się za darmo wartościową poradą, za którą inni eksperci żądają sowitego honorarium.
4. Napisz artykuł na cudzym blogu.
5. Odpowiadaj na wszystkie pytania na Twitterze.
6. Opublikuj na YouTube krótkie video (1-3 minuty, luźna rozmowa, nieformalne tło).
7. Publicznie podziękuj klientowi na swoim głównym profilu w mediach społecznościowych.
8. Zostań mistrzem metafory – opowieści są znakomitym narzędziem komunikacji.
9. Opowiedz o swoim życiu poza pracą – imię psa, ulubiony smak lodów, zainteresowania, itp.
10. Publikuj codziennie na wszystkich kanałach – każdy wpis musi być inny.
11. Napisz kolejny artykuł na blogu.
12. Zostań członkiem niszowej społeczności (grupy dyskusyjnej) i niczego tam nie sprzedawaj.
13. Codziennie dziękuj minimum 10 razy.
14. Umieść na firmowej stronie na Facebooku zdjęcie swoich pracowników z opisem kto jest kim.
15. Zaproś na swoje profile wszystkich klientów, pracowników, kontrahentów, przyjaciół i znajomych.
16. Przygotuj kod QR swojej firmy i dodaj do wszystkich materiałów promocyjnych.
17. Bądź interesujący, rób interesujące rzeczy i mów o tym interesująco w mediach społecznościowych.
18. Stwórz firmową stronę na Facebooku (jeśli jeszcze jej nie masz).
19. Wyślij wszystkie swoje prezentacje na SlideShare.
20. Uruchom kanał na YouTube i umieść swoje ulubione nagrania video.
21. Przeprowadź wywiad z ulubionym bohaterem i opublikuj go na blogu.
22. Dodaj ikony mediów społecznościowych na górze firmowej strony WWW.
23. Napisz kolejny artykuł na blogu.
24. Korzystając z usługi Twitter.com/search dodawaj codziennie po 10 osób ze swojej branży.
25. Przyznaj się publicznie do błędu.
26. Do każdego wpisu na Twitterze dodawaj adekwatny hashtag (#) .
27. Zadawaj pytania i komentuj odpowiedzi.
28. Dodaj odsyłacze do swoich głównych profili w mediach społecznościowych do sygnatury w e-mailach.
29. Umieść na wizytówce swoje główne adresy w mediach społecznościowych.
30. Nie pamiętam czy już mówiłem – napisz artykuł na blogu!
Wyjdź z ukrycia, daj się poznać z lepszej strony, skup się na konwersacji (nie na sprzedaży) i spokojnie czekaj na wyniki.
Powodzenia :-)
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
środa, 2 listopada 2011
30 brudnych sztuczek jak zwiększyć swoją popularność w mediach społecznościowych
Kategorie:
facebook,
komunikacja,
twitter
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz