Coraz częściej słyszę: "Musimy być w mediach społecznościowych!"
Dlaczego? Bo tak robi konkurencja lub tak sobie wymyślił dyrektor działu PR. I tak media społecznościowe wchodzą do firmowego planu komunikacji.
Wszystko dobrze z jednym zastrzeżeniem. Nie chodzi o to, żeby być w mediach społecznościowych, ale żeby w nich rozmawiać.
Korzystanie z mediów społecznościowych polega na prowadzeniu aktywnych profili, dzieleniu się treściami i monitoringu wyników. To na pewno ważne elementy strategii komunikacji online. Ale wszystko psu na budę bez konwersacji i interakcji z innymi użytkownikami.
Nikt nie przepada za jednostronną konwersacją (jest coś takiego?). Wolimy dialog i interakcje – chodzi o wymianę informacji i opinii.
Oto pięć sposobów prowadzenia aktywnej komunikacji w mediach społecznościowych:
1. Zadawaj pytania
Pytaj i sprawdzaj co interesuje ludzi. Dowiedz się jakie mają problemy i zaproponuj rozwiązania. Szukaj kontaktu z fanami i konsumentami. Pokaż, że Ci na nich zależy.
2. Odpowiadaj na pytania
Nie każ ludziom czekać! Odpowiadaj na wszystkie pytania – szybko, krótko i konkretnie. Dziękuj za udostępnianie Twoich wpisów.
3. Reaguj szybko
Badania pokazują, że użytkownicy oczekują odpowiedzi w serwisach społecznościowych w czasie nie dłuższym niż 60 minut. To bywa trudne, szczególnie w przypadku trudnego zapytania, ale warto się starać.
4. Trzymaj rękę na pulsie
Mieszaj zaplanowane wpisy z aktualnymi wydarzeniami i gorącymi tematami. Komentuj na bieżąco to, co dzieje się w Twojej branży. Wszystko co nowe automatycznie zwiększa zainteresowanie i zaangażowanie.
5. Dostarczaj rozrywki
W mediach społecznościowych nie chodzi tylko o marketing czy sprzedaż. Właściwie to tych składników powinno być jak najmniej. Ludzie potrzebują zabawnej, inteligentnej i wartościowej interakcji. Dziel się śmiesznymi anegdotami i zaskakującymi faktami, udostępniaj zdjęcia i nagrania video – pokaż, że masz poczucie humoru i potrafisz się bawić.
Konkluzja
Wszystko, co publikujesz w mediach społecznościowych wpływa na to jak jesteś postrzegany i oceniany także poza tymi mediami.
Kiedy wchodzisz do sklepu nie chcesz być lekceważony przez sprzedawcę – dlatego nie lekceważ ludzi, którzy odwiedzają Twoje profile w mediach społecznościowych.
Tylko jesteś w mediach społecznościowych czy także rozmawiasz? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz