Zdecydowana większość reklam telewizyjnych nie tylko obraża naszą inteligencję, ale w dodatku jest potwornie schematyczna i nudna.
Podobnie jest z blogami, książkami, filmami, piosenkami, operami, baletami, utworami symfonicznymi i obrazami.
Byłbym jednak niesprawiedliwy, gdybym powiedział, że wynika to z braku szacunku dla odbiorców. Powód jest zgoła inny.
Stworzenie czegoś naprawdę wartościowego jest piekielnie trudne. I zdecydowanie niewiele osób potrafi to robić.
Chęci i umiejętności
Nikt nie ma w planach nakręcenia tandetnej reklamy, napisania tandetnej książki lub skomponowania tandetnej opery. Tak tylko to tandetnie wychodzi.
Ludzi z autentycznym talentem jest niewielu. Właściwie jest ich mniej niż się wydaje.
Dlatego ci, którzy tworzą coś wyjątkowego – muzycy, aktorzy, pisarze lub nawet autorzy reklam telewizyjnych – często zarabiają ogromne pieniądze.
Mało kto uważa, że może zaśpiewać w operze, napisać dramat lub zbudować katedrę. Znamy swoje możliwości i nie uważamy siebie za genialnych twórców – piosenkarzy, pisarzy, malarzy lub aktorów. Nie pchamy się na afisz. Z wyjątkiem mediów społecznościowych.
Kreatywność w mediach społecznościowych
Każdy uważa się w mediach społecznościowych za oryginalnego i niepowtarzalnego twórcę. Wcale się nie zdziwię jeśli liczba blogów pisanych po polsku przekroczy liczbę książek wydanych kiedykolwiek w moim ojczystym języku.
Podobnie jak w kinie, muzyce i teatrze także w mediach społecznościowych nie ma sukcesu bez kreatywności. Jeżeli zastanawiasz się dlaczego tak mało osób czyta Twojego bloga, komentuje wpisy na Facebooku lub Twitterze i tak rzadko udostępnia stworzone przez Ciebie "rewolucyjne" treści, prawdopodobnie ludzie kojarzą Cię z autorem nielubianych reklamówek.
Twoja strategia w mediach społecznościowych kuleje nie dlatego, że nikt o Tobie nie wie na Facebooku, Twitterze czy YouTube. Powód jest inny. To, co "tworzysz" jest nudne, wtórne i nieszczere.
Konkluzja
Kreatywność polega na tworzeniu rzeczy ciekawych, inspirujących i zabawnych.
Jeżeli chcesz być w mediach społecznościowych kimś o kim się mówi, kogo się czyta i docenia (czyli kimś wyjątkowym), pokaż, że kreatywność jest dla Ciebie czystą przyjemnością. Jeśli tego nie potrafisz, może lepiej robić reklamy w telewizji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz