Mówisz, że Twój szef ma długą listę powodów dlaczego nie chce rozmawiać ze swoimi klientami w mediach społecznościowych. Nie Ty jeden i nie on jeden.
Jest wiele firm i branż, które nie muszą korzystać z mediów społecznościowych. Być może szef ma rację. Ale co jeżeli się myli?
Oto 5 argumentów jak poradzić sobie z jego zastrzeżeniami:
1. Nie mamy czasu na media społecznościowe.
Na komunikację w mediach społecznościowych potrzeba dużo czasu. Zgadza się. Ale większość firm nie musi zaczynać od zera. Często można wykorzystać istniejące już materiały i przerobić je na teksty na firmowym blogu lub wpisy na Twitterze czy Facebooku. Myślę o wciąż aktualnych raportach, analizach, artykułach, wywiadach, zdjęciach lub nagraniach video stworzonych wcześniej na inne potrzeby.
2. Media społecznościowe w niczym nam nie pomogą, bo nikt o nas tam nie mówi.
To błąd popełniany szczególnie przez małe firmy. Jeśli nikt o nas nie mówi, to dobrze, bo gdyby mówili, to tylko źle. Niby dlaczego?
Duże firmy powinny monitorować to, co się mówi o nich online i włączać się – jeśli tak potrzeba – do konwersacji. Małe firmy, o których nikt nie mówi powinny tworzyć treści, które wywołają zainteresowanie tym, co robią.
Duże i znane firmy reagują na to, co się o nich mówi, ale małe mają tę przewagę, że same mogą podpowiadać tematy do rozmowy online.
3. To, co robi nasz marketing zupełnie wystarcza.
Media społecznościowe mogą wzmacniać i uzupełniać działania marketingu tradycyjnego. Na przykład blog może zwiększyć zainteresowanie firmową witryną WWW, na której jest promocyjna oferta sprzedaży. Teksty, które publikujesz na blogu mogą przynieść nowe pomysły do firmowego newslettera.
4. Nie wiemy od czego zacząć i jakie wybrać narzędzia.
To wymaga analizy, ale proponuję zacząć od zbadania z jakich mediów najczęściej korzystają obecni i potencjalni klienci. Jeśli preferują Twittera, warto również tam być.
W monitoringu treści należy zwracać uwagę na to, gdzie pojawia się najwięcej komentarzy. Gdzie są publikowane: na blogach konsumenckich czy listach dyskusyjnych? Te informacje pokażą, które narzędzia będą najbardziej efektywne i na co trzeba poświęcić najwięcej czasu.
5. Media społecznościowe to przemijająca moda.
Pierwsze media społecznościowe pojawiły się 20 lat temu. Podstawowa zmiana polega na tym, że dzisiaj dużo łatwiej jest tworzyć nowe treści (dobrej jakości zdjęcia i nagrania video), publikować je we własnych mediach (na przykład na prywatnym blogu) i udostępniać w innych miejscach (na przykład treści z Twittera można publikować od razu dzięki widżetom na swojej stronie WWW lub firmowym blogu.)
Jeżeli masz pytanie jak przekonać swojego szefa do korzystania z mediów społecznościowych, napisz o tym w komentarzu lub zadzwoń. Mój telefon 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz