piątek, 30 października 2015

6 powodów dlaczego warto "marnować" czas w mediach społecznościowych

Od dziecka zawsze zadawałem dużo pytań. Kiedy nauczyłem się czytać rodzice kupili mi encyklopedię. Ja naprawdę dużo pytałem :-)

I tak zostało. Jeśli nie rozumiem dlaczego mam coś zrobić albo mam to zrobić w ten a nie inny sposób, chcę wiedzieć DLACZEGO.

Ktoś kto często pyta rozumie i docenia dociekliwość u innych ludzi – znajomych, współpracowników i klientów. Mało tego – sam zachęca do zadawania pytań.

Jako konsultant PR specjalizujący się w komunikacji kryzysowej nie tylko doradzam swoim klientom co mają zrobić, ale także wyjaśniam dlaczego.

Lubię kiedy pytają, bo to pokazuje ich zaangażowanie i dowiaduję się jakie mają wątpliwości. Każde działanie musi mieć konkretny cel. Jeśli tego celu nie widzą, trudno by rozumieli sens mojej porady.

Jedno z najczęściej zadawanych przez klientów pytań w tym roku dotyczy tego DLACZEGO mają "marnować" czas i energię na komunikację w mediach społecznościowych.

Na szkoleniach medialnych tłumaczę dlaczego godziny spędzone na rozmowach w mediach społecznościowych pomagają w interesach.

To, co mówimy jest równie ważne jak to, co robimy. Czas zainwestowany w konwersacje online jest równie ważny jak doskonalenie produktu, zebrania z pracownikami, spotkania z partnerami biznesowymi czy udział w targach branżowych. Aktywność w mediach społecznościowych nigdy nie miała ich zastąpić – ona je uzupełnia i poszerza.

Oto 6 powodów dlaczego warto "marnować" czas w mediach społecznościowych:

1. Pokazanie osobowości marki

Media społecznościowe umożliwiają pokazanie osobowości marki i dotarcie do konsumentów w sposób, który ich zaciekawi i zaangażuje.

2. Lepsza obsługa klienta

Konsumenci zwracają uwagę na jakość obsługi i chętnie ją testują na firmowych profilach w mediach społecznościowych. Czytają komentarze innych użytkowników i wymieniają opinie. Aktywna komunikacja pomaga szybko wychwytywać potencjalne "problemy".

3. Więcej wiedzy o swoich konsumentach

Każda firma analizuje potrzeby i zachowania swoich klientów – wie co i dlaczego im się podoba i czego nie lubią. Tak przynajmniej jej się wydaje. Monitoring rozmów w mediach społecznościowych poszerza i rozjaśnia tę wiedzę – konsumenci są bardziej otwarci i bezpośredni w swoich opiniach online.

4. Kontakty z dziennikarzami

Coraz więcej dziennikarzy szuka w mediach społecznościowych kontaktu z markami, które mają coś ciekawego do powiedzenia o swojej branży i nowych trendach.

5. Poprawa skuteczności PR

Prowadzenie firmowego bloga pomaga budować pozycję eksperta pod warunkiem, że ktoś te wpisy czyta, komentuje i udostępnia. Ale każdy wie jak trudno jest publikować codziennie nowy tekst. Media społecznościowe dają większą swobodę w doborze treści. Zdjęcie, infografika, video, krótki komentarz, cytat – wszystko może służyć promocji marki.

6. Poprawa SEO

Częste interakcje w mediach społecznościowych zwiększają liczbę odwiedzin na firmowej stronie WWW. Linki łączące stronę WWW z profilami w mediach społecznościowych poprawiają jej pozycję w wyszukiwarce Google.

Konkluzja

Co druga zapytana przeze mnie firma nie chce inwestować czasu, energii i pieniędzy w komunikację w mediach społecznościowych. Pozostali widzą w tym "marnotrawstwie" sens pod warunkiem, że potrafię pokazać efekty. Moim zdaniem ta druga grupa ma większą szansę na stabilny rozwój i sukces.

Jakie widzisz korzyści z "marnowania" czasu w mediach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz