Od dziecka zawsze zadawałem dużo pytań. Kiedy nauczyłem się czytać rodzice kupili mi encyklopedię. Ja naprawdę dużo pytałem :-)
I tak zostało. Jeśli nie rozumiem dlaczego mam coś zrobić albo mam to zrobić w ten a nie inny sposób, chcę wiedzieć DLACZEGO.
Ktoś kto często pyta rozumie i docenia dociekliwość u innych ludzi – znajomych, współpracowników i klientów. Mało tego – sam zachęca do zadawania pytań.
Jako konsultant PR specjalizujący się w komunikacji kryzysowej nie tylko doradzam swoim klientom co mają zrobić, ale także wyjaśniam dlaczego.
Lubię kiedy pytają, bo to pokazuje ich zaangażowanie i dowiaduję się jakie mają wątpliwości. Każde działanie musi mieć konkretny cel. Jeśli tego celu nie widzą, trudno by rozumieli sens mojej porady.
Jedno z najczęściej zadawanych przez klientów pytań w tym roku dotyczy tego DLACZEGO mają "marnować" czas i energię na komunikację w mediach społecznościowych.
Na szkoleniach medialnych tłumaczę dlaczego godziny spędzone na rozmowach w mediach społecznościowych pomagają w interesach.
To, co mówimy jest równie ważne jak to, co robimy. Czas zainwestowany w konwersacje online jest równie ważny jak doskonalenie produktu, zebrania z pracownikami, spotkania z partnerami biznesowymi czy udział w targach branżowych. Aktywność w mediach społecznościowych nigdy nie miała ich zastąpić – ona je uzupełnia i poszerza.
Oto 6 powodów dlaczego warto "marnować" czas w mediach społecznościowych:
1. Pokazanie osobowości marki
Media społecznościowe umożliwiają pokazanie osobowości marki i dotarcie do konsumentów w sposób, który ich zaciekawi i zaangażuje.
2. Lepsza obsługa klienta
Konsumenci zwracają uwagę na jakość obsługi i chętnie ją testują na firmowych profilach w mediach społecznościowych. Czytają komentarze innych użytkowników i wymieniają opinie. Aktywna komunikacja pomaga szybko wychwytywać potencjalne "problemy".
3. Więcej wiedzy o swoich konsumentach
Każda firma analizuje potrzeby i zachowania swoich klientów – wie co i dlaczego im się podoba i czego nie lubią. Tak przynajmniej jej się wydaje. Monitoring rozmów w mediach społecznościowych poszerza i rozjaśnia tę wiedzę – konsumenci są bardziej otwarci i bezpośredni w swoich opiniach online.
4. Kontakty z dziennikarzami
Coraz więcej dziennikarzy szuka w mediach społecznościowych kontaktu z markami, które mają coś ciekawego do powiedzenia o swojej branży i nowych trendach.
5. Poprawa skuteczności PR
Prowadzenie firmowego bloga pomaga budować pozycję eksperta pod warunkiem, że ktoś te wpisy czyta, komentuje i udostępnia. Ale każdy wie jak trudno jest publikować codziennie nowy tekst. Media społecznościowe dają większą swobodę w doborze treści. Zdjęcie, infografika, video, krótki komentarz, cytat – wszystko może służyć promocji marki.
6. Poprawa SEO
Częste interakcje w mediach społecznościowych zwiększają liczbę odwiedzin na firmowej stronie WWW. Linki łączące stronę WWW z profilami w mediach społecznościowych poprawiają jej pozycję w wyszukiwarce Google.
Konkluzja
Co druga zapytana przeze mnie firma nie chce inwestować czasu, energii i pieniędzy w komunikację w mediach społecznościowych. Pozostali widzą w tym "marnotrawstwie" sens pod warunkiem, że potrafię pokazać efekty. Moim zdaniem ta druga grupa ma większą szansę na stabilny rozwój i sukces.
Jakie widzisz korzyści z "marnowania" czasu w mediach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz