Krowa na wsi nikogo nie dziwi, ale spotkana w środku miasta od razu przyciąga uwagę.
Sugestywne zdjęcia są jak okna wystawowe. Zachęcają do wejścia do sklepu – a w przypadku bloga do przeczytania tekstu.
W mediach społecznościowych dobre zdjęcie jest warte więcej niż sto udostępnień, tysiąc komentarzy i milion polubień.
Zdjęcia doskonale sprawdzają się w mediach społecznościowych – szybko i prosto przekazują najważniejsze informacje.
Trudno wyobrazić sobie komunikację online bez zdjęć i multimediów. Atrakcyjne infografiki, oryginalne kolaże, zaskakujące zestawienia znanych obrazów, dowcipne memy – bez nich media społecznościowe nie rozwijałyby się tak szybko i nie zdobyły takiej popularności.
Obrazy zawsze były ważne w naszym życiu. Od czasów jaskiniowców odgrywają ważną rolę w opowiadaniu i zapisywaniu historii oraz angażowaniu publiczności. Nowością jest radykalna zmiana proporcji pomiędzy tekstem i obrazem.
Słowo i obraz
Umiejętne wykorzystanie zdjęć w mediach społecznościowych zwiększa zaangażowanie użytkowników. Nawet w branżach podlegającym ostrym regulacjom (co wolno i czego nie wolno pokazywać) elementy wizualne pomagają nawiązać lepszy kontakt z klientami i konsumentami. Trzeba tylko umiejętnie odwoływać się do ich wyobraźni.
Siłę wizualnego przekazu rozumieją inteligentni przedsiębiorcy. Z firmowych stron WWW zniknęły nudne fotografie biznesmenów w ciemnych garniturach – zastąpiły je zdjęcia mówiące coś ciekawego o ich charakterze i stylu pracy. Ludzie szukają kontaktu z prawdziwymi ludźmi o podobnych celach i wartościach.
Obrazy dają wyjątkową siłę i dodatkowy wymiar komunikacji biznesowej, ale nadal na wielu firmowych witrynach WWW dominuje tekst bez trafnie dobranych ilustracji. Słowa są ważne, ale bez oryginalnego obrazu są płaskie i mało przekonujące.
Jedno zdjęcie jest warte milion lajków https://t.co/E0tflNDSQS #obraz #socialmedia #zdjęcie pic.twitter.com/mUNZctOO6r
— Pressence PR (@pressencepr) 3 marca 2016
Siła obrazu
Spontaniczny rozwój przykuwających uwagę obrazów, które opowiadają zajmującą historię ma kilka przyczyn. Jedną z ważniejszych jest łatwość tworzenia materiałów wizualnych w mediach społecznościowych, dzielenia się komentarzami i przekazywania innym użytkownikom. Trudno obecnie wyobrazić sobie skuteczną strategię PR bez sugestywnego obrazu.
Zdjęcia i ilustracje można wykorzystać do przesłania różnorodnych przekazów. Szef firmy ochroniarskiej na sportowym motocyklu dobrej marki może być symbolem szybkiego działania. Deweloper na placu budowy w grupie inżynierów kojarzy się z fachowością. Właściciel restauracji na zdjęciu w kuchni pokazuje zamiłowanie do gotowania.
Można dla przykładu umieścić na firmowym profilu dwa różne ujęcia i poprosić internautów o opinie, które jest lepsze. To powinno zwiększyć liczbę odwiedzin i popularność profilu – pod warunkiem, że nie będzie chodziło o proste zbieranie głosów, ale o otwartą dyskusję i szczere zaangażowanie.
Konkluzja
Jeśli Twoja firma nie wykorzystywała do tej pory siły plastycznego obrazu w mediach społecznościowych, warto przyjrzeć się jak robią to inni i wyciągnąć wnioski.
Znalezienie i wypromowanie unikatowego wyróżnika w biznesie nigdy nie było proste, ale jeśli chcesz być dzisiaj zauważony i usłyszany, musisz myśleć i mówić posługując się wyrazistymi obrazami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz