wtorek, 6 października 2015

Mów obrazami

Krowa na wsi nikogo nie dziwi, ale spotkana w środku miasta od razu przyciąga uwagę.

Sugestywne zdjęcia są jak okna wystawowe. Zachęcają do wejścia do sklepu – a w przypadku bloga do przeczytania tekstu.

W mediach społecznościowych dobre zdjęcie jest warte więcej niż sto udostępnień, tysiąc komentarzy i milion polubień.

Zdjęcia doskonale sprawdzają się w mediach społecznościowych – szybko i prosto przekazują najważniejsze informacje.

Trudno wyobrazić sobie komunikację online bez zdjęć i multimediów. Atrakcyjne infografiki, oryginalne kolaże, zaskakujące zestawienia znanych obrazów, dowcipne memy – bez nich media społecznościowe nie rozwijałyby się tak szybko i nie zdobyły takiej popularności.

Obrazy zawsze były ważne w naszym życiu. Od czasów jaskiniowców odgrywają ważną rolę w opowiadaniu i zapisywaniu historii oraz angażowaniu publiczności. Nowością jest radykalna zmiana proporcji pomiędzy tekstem i obrazem.

Słowo i obraz

Umiejętne wykorzystanie zdjęć w mediach społecznościowych zwiększa zaangażowanie użytkowników. Nawet w branżach podlegającym ostrym regulacjom (co wolno i czego nie wolno pokazywać) elementy wizualne pomagają nawiązać lepszy kontakt z klientami i konsumentami. Trzeba tylko umiejętnie odwoływać się do ich wyobraźni.

Siłę wizualnego przekazu rozumieją inteligentni przedsiębiorcy. Z firmowych stron WWW zniknęły nudne fotografie biznesmenów w ciemnych garniturach – zastąpiły je zdjęcia mówiące coś ciekawego o ich charakterze i stylu pracy. Ludzie szukają kontaktu z prawdziwymi ludźmi o podobnych celach i wartościach.

Obrazy dają wyjątkową siłę i dodatkowy wymiar komunikacji biznesowej, ale nadal na wielu firmowych witrynach WWW dominuje tekst bez trafnie dobranych ilustracji. Słowa są ważne, ale bez oryginalnego obrazu są płaskie i mało przekonujące.

Siła obrazu

Spontaniczny rozwój przykuwających uwagę obrazów, które opowiadają zajmującą historię ma kilka przyczyn. Jedną z ważniejszych jest łatwość tworzenia materiałów wizualnych w mediach społecznościowych, dzielenia się komentarzami i przekazywania innym użytkownikom. Trudno obecnie wyobrazić sobie skuteczną strategię PR bez sugestywnego obrazu.

Zdjęcia i ilustracje można wykorzystać do przesłania różnorodnych przekazów. Szef firmy ochroniarskiej na sportowym motocyklu dobrej marki może być symbolem szybkiego działania. Deweloper na placu budowy w grupie inżynierów kojarzy się z fachowością. Właściciel restauracji na zdjęciu w kuchni pokazuje zamiłowanie do gotowania.

Można dla przykładu umieścić na firmowym profilu dwa różne ujęcia i poprosić internautów o opinie, które jest lepsze. To powinno zwiększyć liczbę odwiedzin i popularność profilu – pod warunkiem, że nie będzie chodziło o proste zbieranie głosów, ale o otwartą dyskusję i szczere zaangażowanie.

Konkluzja

Jeśli Twoja firma nie wykorzystywała do tej pory siły plastycznego obrazu w mediach społecznościowych, warto przyjrzeć się jak robią to inni i wyciągnąć wnioski.

Znalezienie i wypromowanie unikatowego wyróżnika w biznesie nigdy nie było proste, ale jeśli chcesz być dzisiaj zauważony i usłyszany, musisz myśleć i mówić posługując się wyrazistymi obrazami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz