Twitter, Facebook, LinkedIn i Instagram. Cztery popularne serwisy społecznościowe. Każdy trochę inny, ale wszystkie – umiejętnie wykorzystane – pomagają budować wartość marki.
Klienci naszych warsztatów komunikacji w mediach społecznościowych otrzymują przed szkoleniem dużo materiałów, dzięki którym mogą przygotować się do szkolenia.
Oto zestaw 40 podstawowych porad jak korzystać z czterech popularnych serwisów społecznościowych.
I. Twitter
1. Pisz dla konkretnych klientów i konsumentów. Co ich interesuje? Czego potrzebują. Informuj, edukuj i dostarczaj rozrywki.
2. Pisz krótko, nie więcej niż 120 znaków, żeby można było Twoje wpisy łatwo udostępniać.
3. Unikaj trudnych i skomplikowanych słów i wyrażeń. Ludzie lubią prosty język.
4. Dodawaj do wpisów link i hashtagi (nie więcej niż trzy). Na przykład, jeśli piszesz o szkoleniach medialnych, dodaj hashtag #szkoleniamedialne.
5. Odpowiadaj szybko na pytania. Na Twitterze trzeba komunikować się w czasie rzeczywistym.
6. Nie musisz obserwować każdej osoby, która Cię obserwuje.
7. Nie narzekaj za często. Ludzie lubią towarzystwo optymistów.
8. Dyskutuj, ale nie kłóć się. Szanuj prawo do własnego zdania.
9. Jeśli nie powiedziałbyś komuś czegoś prosto w twarz, nie pisz tego na Twitterze.
10. Publikuj ważne wpisy cztery razy o różnych porach dnia zmieniając nieznacznie treść.
II. Facebook
1. Rozejrzyj się wokół siebie. Spójrz na swoje miejsce pracy. Wyjrzyj przez okno. To są Twoje tematy. Pozytywne emocje pojawiają się kiedy ludzie widzą na swoich Osiach czasu to, co chcą zobaczyć. Wiesz co chcą zobaczyć Twoi znajomi, klienci i konsumenci?
2. Publikuj wpisy w różnych formatach – tekst, link, zdjęcie, ilustracja, infografika, video, itd.
3. Nie publikuj zdjęć Twoich produktów. Pokazuj zadowolonych klientów korzystających z Twoich produktów i usług.
4. Odpowiadaj na wszystkie komentarze konkretnie i z szacunkiem.
5. Zawsze podawaj źródło udostępnianych treści.
6. Udostępniaj ciekawe wpisy innych użytkowników.
7. Zachęcaj do dyskusji i komentowania Twoich wpisów.
8. Zadawaj pytania, na przykład z kilkoma odpowiedziami do wyboru: A, B lub C.
9. Zadawaj metaforyczne pytania. Na przykład, "Gdyby Twoje życie było dniem tygodnia, jak by to był dzień?" lub "Zarządzanie komunikacją kryzysową bez sprawdzonego planu jest jak...".
10. Opowiedz pierwszą część dowcipu i poproś o dokończenie. Na przykład "Twitter i Facebook wchodzą do baru mlecznego..."
III. LinkedIn
1. Dziel się regularnie swoim zawodowym doświadczeniem i branżową wiedzą.
2. Najlepsze interakcje mają zwięzłe i fachowe wpisy do 50 słów, publikowane przed południem od poniedziałku do piątku.
3. Dodawaj do artykułów poradniczych zdjęcia, infografiki i video.
4. Na końcu każdego artykułu umieść swój krótki biogram.
5. Publikuj na zmianę krótsze i dłuższe teksty. Krótsze (komentarze i dygresje) zwrócą uwagę przypadkowych czytelników. Dłuższe (artykuły, raporty i studia przypadku) zainteresują osoby, które spędzają więcej czasu na LinkedIn.
6. Kiedy wysyłasz komuś zaproszenie do grona Twoich znajomych, napisz dlaczego Ci na tym zależy.
7. Jeśli chcesz lepiej poznać swoich znajomych i zwiększyć ich zaangażowanie, poproś o opinię lub radę. Zapytaj jak możesz im pomóc rozwiązać problem w pracy.
8. Zachęcaj swoich znajomych, współpracowników i klientów do pisania krótkich rekomendacji o Tobie i o tym, co robisz.
9. Nie czekaj aż ktoś poprosi Cię o zawodową rekomendację. Nie szczędź pozytywnych opinii tym, którzy na to zasługują.
10. Stwórz własną grupę dyskusyjną i dołącz grup, na których możesz dzielić się swoją wiedzą.
IV. Instagram
1. Publikuj zdjęcia i krótkie video dobrej jakości opowiadające ciekawą historię i pokazujące oryginalne wyróżniki Twojej marki.
2. Pokazuj nagrania video utrwalające ważne momenty w życiu firmy.
3. Dzięki filtrom możesz cofnąć zdjęcia w czasie. Przypomnij sobie dawne wydarzenie z historii Twojej firmy i zastanów się jak to zilustrować.
4. Umieść video z Instagrama na firmowym blogu lub stronie WWW.
5. Publikuj zdjęcia swoich pracowników pokazujące ich wysokie kwalifikacje, zaangażowanie i troskę o klientów.
6. Pokazuj kulisy przygotowania premiery produktu, imprezy firmowej lub branżowej konferencji.
7. Pamiętaj o ciekawych opisach zdjęć. Umiejętnie dobieraj hashtagi.
8. Wykorzystuj hashtagi do promocji konkursów z Instagrama na firmowej stronie na Facebooku.
9. Oferuj fanom rabaty i specjalne oferty.
10. Zbuduj własną społeczność obserwując aktywność tych użytkowników, którzy doceniają i często komentują Twoje zdjęcia i video.
Jaką dodasz praktyczną poradę o komunikacji w tych czterech popularnych serwisach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz