wtorek, 26 stycznia 2016

Dlaczego pytania w mediach społecznościowych są ważne?

1. Dlaczego PR nie może żyć bez mediów społecznościowych?

2. Odpowiadasz na wszystkie krytyczne komentarze online?

3. Jak często aktualizować plan zarządzania komunikacją kryzysową online?

Lubisz kiedy ktoś prosi Cię o opinię? Ja też :-)

Niestety, niektórzy traktują media społecznościowe jak nowszą wersję faksu – urządzenie do wysyłki informacji.

Nowe media – na przykład Facebook, Twitter i Google+ – kwitną dzięki komunikacji, czyli rozmowom między ludźmi.

Nie ma dobrej rozmowy bez ciekawych pytań

Pytanie: Jak mówić o tym, co chcę powiedzieć bez denerwowania ludzi?

Odpowiedź: Zadawaj pytania!

Nie znam bardziej skutecznego sposobu zwiększania zaangażowania fanów od zadawania pytań. Nie mam na myśli pytań: "Chcecie skorzystać z 50% obniżki naszych cen?" Chodzi o pytania otwarte, które zachęcają do dzielenia się wiedzą, opiniami i doświadczeniami.

Na przykład:

Nie tylko zdjęcia

Publikowanie zdjęć zwiększa zainteresowanie profilem, ale jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie musisz zadawać pytania, które odnoszą się do osobistych doświadczeń i przeżyć.

Im więcej osób zareaguje, tym większe to wywoła zainteresowanie. Im większe zainteresowanie, tym więcej nowych komentarzy...

Pytania mogą być bardzo konkretne: "Kiedy najlepiej pisać na Facebooku: rano czy wieczorem?"

Pytania mogą być także bardziej ogólne: "Co sądzisz o naszym najnowszym newsletterze?" Takie pytanie można potraktować jako wstępny sondaż – odpowiedzi pokażą co się podoba czytelnikom newslettera i co trzeba poprawić.

W zależności od celu i potrzeb można metoda prób i błędów ustalić jakie pytania wywołują największy odzew.

Trochę prowokacji

Dobre efekty dają także pytania prowokacyjne.

Na przykład:

Konkluzja

Jeśli kiedyś pomyślisz: "Dlaczego nikt nie komentuje moich wpisów na Facebooku lub Twitterze?", przypomnij sobie kiedy ostatnio zadałeś jakieś pytanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz