1. Dlaczego PR nie może żyć bez mediów społecznościowych?
2. Odpowiadasz na wszystkie krytyczne komentarze online?
3. Jak często aktualizować plan zarządzania komunikacją kryzysową online?
Lubisz kiedy ktoś prosi Cię o opinię? Ja też :-)
Niestety, niektórzy traktują media społecznościowe jak nowszą wersję faksu – urządzenie do wysyłki informacji.
Nowe media – na przykład Facebook, Twitter i Google+ – kwitną dzięki komunikacji, czyli rozmowom między ludźmi.
Nie ma dobrej rozmowy bez ciekawych pytań
Pytanie: Jak mówić o tym, co chcę powiedzieć bez denerwowania ludzi?
Odpowiedź: Zadawaj pytania!
Nie znam bardziej skutecznego sposobu zwiększania zaangażowania fanów od zadawania pytań. Nie mam na myśli pytań: "Chcecie skorzystać z 50% obniżki naszych cen?" Chodzi o pytania otwarte, które zachęcają do dzielenia się wiedzą, opiniami i doświadczeniami.
Na przykład:Każdy wywiad dla mediów może Ci pomóc lub zaszkodzić. Co wybierasz? https://t.co/EpDps7eOgH #media #pr #szkoleniamedialne
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) styczeń 24, 2016
Dlaczego mam Ciebie słuchać? https://t.co/MwW7Ix5mEp #pr #prezentacje #wystąpieniapubliczne pic.twitter.com/qPl0d34Lvt
— Pressentacje (@pressentacje) styczeń 17, 2016
Social media: Naprawdę martwią Cię media społecznościowe? https://t.co/MkUC0AxdJJ #media #pr #socialmedia pic.twitter.com/qxpNGyE1I9
— Pressence PR (@pressencepr) styczeń 16, 2016
Nie tylko zdjęcia
Publikowanie zdjęć zwiększa zainteresowanie profilem, ale jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie musisz zadawać pytania, które odnoszą się do osobistych doświadczeń i przeżyć.
Im więcej osób zareaguje, tym większe to wywoła zainteresowanie. Im większe zainteresowanie, tym więcej nowych komentarzy...
Pytania mogą być bardzo konkretne: "Kiedy najlepiej pisać na Facebooku: rano czy wieczorem?"
Pytania mogą być także bardziej ogólne: "Co sądzisz o naszym najnowszym newsletterze?" Takie pytanie można potraktować jako wstępny sondaż – odpowiedzi pokażą co się podoba czytelnikom newslettera i co trzeba poprawić.
W zależności od celu i potrzeb można metoda prób i błędów ustalić jakie pytania wywołują największy odzew.
Trochę prowokacji
Dobre efekty dają także pytania prowokacyjne.
Na przykład:
Dowcip? Anegdota? Cytat? Jak rozpocząć wystąpienie? https://t.co/erHpuyPMUH #pr #prezentacje #wystąpieniapubliczne
— Pressentacje (@pressentacje) styczeń 23, 2016
Jesteś egoistą w mediach społecznościowych? https://t.co/YCstdAxnxQ #egoista #media #socialmedia
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) styczeń 22, 2016
Social media: Martwisz się, że nikt nie czyta Twojego bloga? https://t.co/DDFYQhKW3Z #bloger #blog #socialmedia pic.twitter.com/7iw80GVuFs
— Pressence PR (@pressencepr) grudzień 21, 2015
Konkluzja
Jeśli kiedyś pomyślisz: "Dlaczego nikt nie komentuje moich wpisów na Facebooku lub Twitterze?", przypomnij sobie kiedy ostatnio zadałeś jakieś pytanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz