W mediach społecznościowych nie brakuje ludzi, którzy wszystko wiedzą najlepiej, wiedzą o wszystkim pierwsi i są – po prostu – najlepsi we wszystkim.
Oto trzy najczęściej spotykane – według mnie – typy bufonów online:
1. Ekspert
To osoby, które publikują recenzje nowych produktów i usług, czasem jeszcze przed premierą. Nie widzieli ani nie testowali tych rzeczy. Wiedzę czerpią z tekstów innych autorów, które umiejętnie kompilują i przedstawiają jako własne "eksperckie" raporty.
2. Dziennikarz
Systematycznie monitorują portale informacyjne i słuchają serwisów radiowych. Kiedy dzieje się coś ciekawego, szybko przekazują te sensacje znajomym i fanom w serwisach społecznościowych. Rozumiem, gdyby dodawali do tego swoje komentarze, ale przecież każdy ma radio i dostęp do Internetu. Portale informacyjne robią to szybciej i lepiej.
3. Celebryta
Mówiąc dokładniej: znajomy celebryty lub znajomy znajomego celebryty. Bez przerwy "rozmawiają" z celebrytami na Twitterze i Facebooku jakby byli starymi przyjaciółmi. 99,99% tej "konwersacji" jest bez odzewu. Kiedy jakiś aktor lub sportowiec w końcu wyśle zdawkową odpowiedź, chwalą się tym miesiącami.
Co łączy te trzy typy? Moim zdaniem, potrzeba dowartościowania się. Chcą być zauważonymi i ważnymi członkami swojej społeczności online. Niestety, takie podejście nie przynosi sukcesu.
O wiele lepiej jeżeli podzielą się własnymi poglądami i doświadczeniami i wniosą coś wartościowego do dyskusji. W ten sposób zyskają autentyczne uznanie – nie mówiąc o większym szacunku dla samych siebie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz