Większość osób zdobyła już pewne doświadczenie w komunikacji w mediach społecznościowych. Mają prywatne profile na Facebooku, Twitterze, Instagramie i innych serwisach. Niektórzy mogą pochwalić się sporą grupą fanów. To właśnie oni najczęściej mówią, że wiedzą wszystko o mediach społecznościowych.
Ale prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych bardzo różni się od komunikacji na prywatnym profilu – wymaga przemyślanej strategii zarządzania treścią i profesjonalnie przygotowanych wpisów.
Oto 7 przykładowych korzyści z prowadzenia firmowego profilu w mediach społecznościowych:
1. duża i zróżnicowana demograficznie grupa zobaczy co marka ma do powiedzenia,
2. popularne wpisy będą przekazywane sobie przez użytkowników,
3. media społecznościowe zwiększają rozpoznawalność marki,
4. korzystanie z mediów społecznościowych nie wymaga specjalnych umiejętności technicznych,
5. klienci czują bliższy kontakt z marką,
6. media społecznościowe ułatwiają wczesne rozpoznawanie problemów (na przykłady reklamacje) i ich szybsze rozwiązanie,
7. komunikacja w mediach społecznościowych poprawia wyniki w wyszukiwarkach internetowych (SEO).
Aktywność marki w Internecie buduje jej wizerunek i reputację na całym świecie. Optymalizacja wyników w wyszukiwarkach internetowych ułatwia klientom szybkie znalezienie firmowej strony WWW.
Zatrudnienie agencji PR poprawia skuteczność komunikacji online i realizacji strategicznych celów biznesowych.
Komunikacja w mediach społecznościowych zwiększa zaangażowanie klientów i zachęca do zbudowania osobistych relacji z firmą. Systematyczne publikowanie wpisów, zdjęć, materiałów video i angażujących pytań zachęca klientów do dyskusji i podtrzymania kontaktu.
Specjalista PR:
1. przygotuje angażujące wpisy,
2. opracuje plan publikacji wpisów,
3. przygotuje ciekawe zdjęcia i materiały video,
4. dotrze do większej grupy odbiorców,
5. odpowie na pytania klientów,
6. będzie pamiętał w komunikacji o misji firmy i jej wartościach,
7. przekaże informacje o produktach i usługach,
8. zbada wizerunek firmy i zajmie się jego poprawą.
Głównym zadaniem specjalisty PR jest nawiązanie w mediach społecznościowych dobrego kontaktu z klientami. Wszystkie komentarze wymagają odpowiedniej reakcji. Powierzenie komunikacji online praktykantowi nie jest dobrym posunięciem.
Bez strategicznego planu i przygotowanych reakcji fani mogą zareagować negatywnie nawet na pozornie niewinny wpis. Irracjonalna mentalność stada czasem pojawiająca się w mediach społecznościowych może zepsuć w krótkim czasie długo budowaną reputację.
Jeśli potrzebujesz pomocy w komunikacji na firmowym profilu w mediach społecznościowych lub masz pytanie, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz