piątek, 19 lutego 2016

Dlaczego potrzebujesz specjalisty PR w mediach społecznościowych

Większość osób zdobyła już pewne doświadczenie w komunikacji w mediach społecznościowych. Mają prywatne profile na Facebooku, Twitterze, Instagramie i innych serwisach. Niektórzy mogą pochwalić się sporą grupą fanów. To właśnie oni najczęściej mówią, że wiedzą wszystko o mediach społecznościowych.

Ale prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych bardzo różni się od komunikacji na prywatnym profilu – wymaga przemyślanej strategii zarządzania treścią i profesjonalnie przygotowanych wpisów.

Oto 7 przykładowych korzyści z prowadzenia firmowego profilu w mediach społecznościowych:

1. duża i zróżnicowana demograficznie grupa zobaczy co marka ma do powiedzenia,

2. popularne wpisy będą przekazywane sobie przez użytkowników,

3. media społecznościowe zwiększają rozpoznawalność marki,

4. korzystanie z mediów społecznościowych nie wymaga specjalnych umiejętności technicznych,

5. klienci czują bliższy kontakt z marką,

6. media społecznościowe ułatwiają wczesne rozpoznawanie problemów (na przykłady reklamacje) i ich szybsze rozwiązanie,

7. komunikacja w mediach społecznościowych poprawia wyniki w wyszukiwarkach internetowych (SEO).

Aktywność marki w Internecie buduje jej wizerunek i reputację na całym świecie. Optymalizacja wyników w wyszukiwarkach internetowych ułatwia klientom szybkie znalezienie firmowej strony WWW.

Zatrudnienie agencji PR poprawia skuteczność komunikacji online i realizacji strategicznych celów biznesowych.

Komunikacja w mediach społecznościowych zwiększa zaangażowanie klientów i zachęca do zbudowania osobistych relacji z firmą. Systematyczne publikowanie wpisów, zdjęć, materiałów video i angażujących pytań zachęca klientów do dyskusji i podtrzymania kontaktu.

Specjalista PR:

1. przygotuje angażujące wpisy,

2. opracuje plan publikacji wpisów,

3. przygotuje ciekawe zdjęcia i materiały video,

4. dotrze do większej grupy odbiorców,

5. odpowie na pytania klientów,

6. będzie pamiętał w komunikacji o misji firmy i jej wartościach,

7. przekaże informacje o produktach i usługach,

8. zbada wizerunek firmy i zajmie się jego poprawą.

Głównym zadaniem specjalisty PR jest nawiązanie w mediach społecznościowych dobrego kontaktu z klientami. Wszystkie komentarze wymagają odpowiedniej reakcji. Powierzenie komunikacji online praktykantowi nie jest dobrym posunięciem.

Bez strategicznego planu i przygotowanych reakcji fani mogą zareagować negatywnie nawet na pozornie niewinny wpis. Irracjonalna mentalność stada czasem pojawiająca się w mediach społecznościowych może zepsuć w krótkim czasie długo budowaną reputację.

Jeśli potrzebujesz pomocy w komunikacji na firmowym profilu w mediach społecznościowych lub masz pytanie, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz