środa, 31 maja 2017

Instagram czy Snapchat: co wybrać dla Twojej marki?

Masz czasem wrażenie, że więcej dowiadujesz się o tym, co dzieje się u Twoich znajomych i przyjaciół ze zdjęć publikowanych online niż z bezpośrednich kontaktów i rozmów telefonicznych z nimi? No to nie jestem sam :-)

Instagram i Snapchat żyją dzięki zdjęciom i nagraniom wideo. Mają miliony użytkowników na całym świecie. Instagram ma ich codziennie 300 milionów, Snapchat 150 milionów.

W Polsce Instagram miał pod koniec 2016 roku 3 miliony użytkowników, najwięcej w wieku 18-24, a Snapchat 1,3 miliona, najwięcej w wieku 16-18.

Oto krótkie opisy Instagrama i Snapchata, które pomogą ocenić ich potencjał do promocji Twojej marki online.

1. Instagram

Instagram powstał w 2010 roku. Jako misję wyznaczył sobie połączenie świata dzięki zdjęciom. Jego dwa najważniejsze dwa wyróżniki to zaawansowane filtry zdjęć (poza podstawowymi funkcjami obróbki zdjęć, na przykład jasność lub nasycenie kolorów) i integracja z innymi platformami, na przykład Facebookiem i Twitterem.

Serwis umożliwia stworzenie biblioteki profesjonalnie wyglądających zdjęć i kolekcji tematycznych. Zdjęcia można wyszukiwać według lokalizacji lub hashtagów.

Zdjęcia mogą być udostępniane publicznie (każdy może je zobaczyć) lub prywatnie (tylko dla wybranej grupy znajomych). Można je też wysyłać bezpośrednio wybranym osobom.

Mocną stroną Instagrama jest także jego społecznościowy charakter. Użytkownicy mogą zapisywać zdjęcia, wymieniać się nimi, komentować i dodawać tagi.

2. Snapchat

W odróżnieniu od Instagrama, który służy budowie archiwum zdjęć, Snapchat założony rok później (w 2011) pokazuje zdjęcia i wideo tylko przez krótki czas. Jego logo dobrze ujmuje efemeryczny charakter tego serwisu – wszystko tam pojawia się i znika jak duchy.

Użytkownicy tworzą dwa rodzaje treści: 1. zdjęcia i wideo wysyłane jednej osobie, które znikają po obejrzeniu i 2. nagrania wideo wysyłane wielu użytkownikom oglądane niezliczoną liczbę razy przez 24 godziny przed zniknięciem.

Każde zdjęcie i wideo może być opisane. Serwis oferuje także funkcję czata wideo.

Reklamy w tym serwisie mogą być kierowane do użytkowników według lokalizacji lub kryteriów demograficznych. Narzędzia analityczne do pomiary efektów są na razie mniej zaawansowane od tego, co oferuje Instagram korzystający z bazy danych Facebooka.

Instagram czy Snapchat: co wybrać?

Grupa docelowa, budżet i cel to podstawowe kryteria wyboru platformy do kampanii PR.

Serwisy różnią się przede wszystkim długością czasu udostępnianych treści i zaangażowaniem użytkowników. Instagram spokojnie buduje społeczność lojalnych fanów. Snapchat żyje chwilą – intensywnie i skutecznie.

Instagram preferuje interakcje w grupie. Snapchat stawia na budowanie indywidualnych relacji.

Zdjęcia na Instagramie są lepszej jakości – zdarzają się prawdziwe artystyczne perełki. Snapchat jest idealny do selfies robionych przez celebrytów.

Instagram czy Snapchat? Jakie masz doświadczenia z komunikacji w tych serwisach? Co poradzisz nowicjuszom? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz