czwartek, 22 czerwca 2017

Dlaczego nie potrzebujesz wirusowego wideo

W Pressence Public Relations często jesteśmy pytani o receptę na wirusowe wideo (na przykład takie, które obejrzy pół Polski). Odpowiadamy, że nie ma takiej recepty. Można oczywiście spróbować stworzyć takie wideo, ale nigdy nie wiadomo czy odniesie sukces.

Ale to tylko część odpowiedzi. Bo naszym zdaniem wirusowe wideo jest przereklamowane. Kiedy mówimy o sukcesie PR wolimy używać określenia "wideo, które zwiększa sprzedaż". Przecież o to w końcu chodzi, nieprawdaż?

W PR i marketingu chodzi nie tylko o to, żeby klienci rozpoznawali Twoją markę i dobrze o niej mówili, ale przede wszystkim, żeby kupowali więcej produktów i/lub częściej korzystali z usług.

Pogoń za popularnością, polubieniami, komentarzami i udostępnieniami w mediach społecznościowych zamazuje ważniejszy cel jakim jest zwiększenie sprzedaży. Dlatego skupmy się na tworzeniu treści, które zwiększają liczbę zapytań o produkty i/lub usługi i pomnażają zyski.

W wideo, które ma zachęcić do zakupu ważne są trzy rzeczy: 1. znalezienie właściwej grupy docelowej, 2. zdobycie zaufania i 3. przygotowanie właściwej oferty.

Omówmy teraz krótko te trzy elementy.

1. Grupa docelowa

W wyborze grupy docelowej liczy się znalezienie klientów zainteresowanych zakupem i mających pieniądze, żeby to kupić. Oto wyróżniki trafnie dobranej grupy docelowej:

  • Czy klienci chcą lub potrzebują Twojego produktu i/lub usługi? Czy są zdecydowani na zakup? Czy skutecznie rozwiązujesz ich problem? Dowiedz się kim są ci ludzie.
  • Ilu klientów chce kupić Twój produkt i/lub usługę? Jeśli to, co robisz interesuje tylko garstkę, nie spodziewaj się kokosów – z wyjątkiem sytuacji kiedy nawet jednorazowa sprzedaż daje ogromny zysk.
  • Czy klienci mają pieniądze i czy stać ich na zakup Twojego produktu i/lub usługi?

Przed rozpoczęciem pracy nad wideo dobrze poznaj swoich klientów i ich możliwości finansowe.

2. Zaufanie

Czy potencjalni klienci mają do Ciebie zaufanie? To jakie zrobisz wideo może wzmacniać zaufanie lub je osłabiać.

  • Autentyczność: Czy jesteś w tym, co robisz przekonujący? Zrób wideo, które sprawi, że ludzie polubią Twoją markę.
  • Skuteczność: Czy dotrzymujesz słowa? Pokaż klientom jak rozwiązujesz ich problemy.
  • Niezawodność: Publikuj regularnie ciekawe i wartościowe treści na swoich profilach w mediach społecznościowych, na firmowym blogu i stronie WWW pokazujące, że znasz się na tym, co robisz i warto być Twoim klientem.

Wszystkie te elementy budują zaufanie. Bez zaufania nie licz na skuteczną sprzedaż.

3. Oferta

Czy masz dobrą ofertę? Albo inaczej: czy masz ofertę lepszą od konkurencji? Albo jeszcze inaczej: czy potrafisz przedstawić swoją ofertę lepiej od konkurencji?

  • Dobrze wybierz problem, który chcesz rozwiązać.
  • Czy Twoje rozwiązanie jest skuteczne?
  • Czy opisujesz rozwiązanie problemu zrozumiale, rzeczowo i przekonująco?

Wirusowe wideo jest dobre kiedy chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki. Ale jeśli chcesz pomnożyć zyski, przygotuj wideo, które zwiększy sprzedaż.

Jeśli potrzebujesz wideo, o którym klienci będą nie tylko dobrze mówić, ale które także zwiększy sprzedaż, prosimy o kontakt. Chętnie pomożemy. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz