sobota, 8 lipca 2017

5 korzyści z kalendarza wydawniczego

Każdy kto współpracuje lub współpracował z Pressence Public Relations wie jak dużą wagę przywiązujemy do dokładnego planowania wszystkiego co robimy w Internecie.

Jednym z naszych ulubionych narzędzi do zaplanowania pracy w Internecie jest kalendarz wydawniczy. Dzięki niemu możemy systematycznie tworzyć i publikować online nowe treści.

Kalendarz wydawniczy jest mapą drogową pokazującą Twojemu klientowi co, gdzie i kiedy będziesz publikował online w jego imieniu. Możesz też śledzić jakie wpisy cieszą się największą popularnością, na przykład liczyć komentarze, polubienia i udostępnienia. Wnioski pokazują jak zaplanować kolejne wpisy (treść, miejsce, format i częstotliwość).

Dobry kalendarz pomaga utrzymać spójność komunikacji online w realizacji większych projektów, na przykład możesz podzielić większe projekty na drobniejsze zadania. Osoby śledzące wybrany profil w mediach społecznościowych przyzwyczajone do regularności chętniej do niego wracają wiedząc, że na przykład w każdą sobotę jest nowy konkurs.

Kalendarz wydawniczy – oprócz jasnego planu działania w określonym czasie (miesiąc, kwartał lub rok) – oferuje także szereg innych korzyści. Oto kilka z nich:

1. Praca zespołowa. Kalendarz wydawniczy umożliwia delegowanie zadań, monitoring realizacji i interwencję w przypadku jakiegoś opóźnienia.

2. Lista najważniejszych wydarzeń. Do kalendarza możesz wpisać ważne branżowe wydarzenia, którym chcesz poświęcić więcej czasu i miejsca i/lub firmowe imprezy, które chcesz wypromować online. Umieszczenie ich w kalendarzu pozwala przygotować odrębne plany dotyczące tylko tych wydarzeń.

3. Przygotowanie multimediów. Organizacja projektów dla Twojej społeczności (na przykład konkursy lub webcasty) wymaga zwykle przygotowania różnych multimediów (zdjęcia, grafiki, nagrania wideo, itd.) Do planu warto wpisać konkretne daty przygotowania tych materiałów.

4. Akcje tematyczne. Do kalendarza możesz wpisać tygodniowe lub miesięczne tematy. Jeśli na przykład prowadzisz na Facebooku stronę dla amatorów jeździectwa, możesz w każdym miesiącu skupić się na jednym aspekcie poprawy umiejętności jazdy konnej, dając osobom obserwującym tę stronę możliwość sprawdzenia swoich postępów pod koniec każdego miesiąca.

5. Redukcja stresu. Wszystkie punkty 1-4.

Konkluzja

Kalendarz wydawniczy pomaga utrzymać systematyczność i wysoką jakość wpisów w Internecie zgodnie z Twoimi strategicznymi celami. Stworzenie takiego kalendarza dla bloga, profilu lub strony w mediach społecznościowych nie jest trudne. Musisz zastanowić się co chcesz osiągnąć i jakie treści pozwolą Ci zrealizować ten cel.

Korzystasz z kalendarza wydawniczego do planowania swojej aktywności online? Jakie masz z tego korzyści? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz