wtorek, 26 kwietnia 2011

25 pomysłów na wpis na blogu

Skończyły się zapasy gotowych tekstów? Nie masz pomysłu na następny wpis?

Jedna rzecz to zamiar napisania nowego artykułu na blogu – druga to wymyślenie ciekawego tematu.

Własna głowa to znakomite miejsce poszukiwań, ale każdy – nawet najbardziej twórczy autor – potrzebuje czasem zewnętrznych źródeł inspiracji.

Oto 25 metod szukania pomysłów do nowych artykułów:

1. Zastanów się: "O czym nikt nie mówi?" lub "Co wkrótce się wydarzy?" Spróbuj wyprzedzić wypadki – czytelnicy poczują, że nie tylko myślisz o przyszłości, ale także starasz się ją zrozumieć. Kto nie chce wiedzieć co będzie jutro?

2. Czytaj publikacje niszowe. Jeśli prowadzisz blog ekspercki, czytaj opinie fachowców w lokalnych gazetach i tygodnikach biznesowych.

3. Czytaj wydawnictwa branżowe. Na rynku jest ogromna oferta publikacji na każdy temat. Można w nich znaleźć pierwsze wzmianki o nowych produktach i usługach.

4. Czytaj co pisze konkurencja. Prenumeruję kilka konkurencyjnych blogów i systematycznie na nie zaglądam. Jeśli piszesz na podobny temat, możesz umieścić dla porównania odsyłacz do tekstu innego autora.

5. Spróbuj nowego medium. Zmęczyła Cię blogosfera? Zajrzyj na YouTube, posłuchaj podcastów, obejrzyj stare dobre programy w telewizji, posłuchaj radia.

6. Pomyśl o kłopocie. Co jest największym problemem Twoich czytelników? Wybieraj tematy, które pomagają rozwiązać problemy.

7. Zajmij się kontrowersyjną sprawą. O czym dzisiaj rozmawia się najczęściej w Twojej branży? Masz inne zdanie? Tym lepiej.

8. Przejrzyj plan konferencji branżowych. Zestawienie tematów konferencji to praktyczny przewodnik po ciekawych i aktualnych tematach.

9. Poproś kogoś o ocenę. Znajdź mentora. Zapytaj jakich tematów brakuje na blogu.

10. Wykorzystaj swoje hobby. Czytelnicy przepadają za tekstami pokazującymi oryginalne spojrzenia na znany temat. Na przykład, "Czego nauczyła mnie o zarządzaniu kryzysem ostatnia partii szachów."

11. Przeprowadź wywiad. Masz ulubionego eksperta w swojej specjalności? Skontaktuj się z nim. Zdziwisz się jak chętnie ludzie godzą się na krótkie wywiady.

12. Przejrzyj najbardziej popularne wpisy na swoim blogu. Co zmieniło się w branży przez ostatnie pięć lat? Poszukaj nowych argumentów i podziel się zdaniem.

13. Przeprowadź debatę. Zaproś do rozmowy kogoś z kim się nie zgadzasz. Co najbardziej lubimy w serialach telewizyjnych? Konflikt, konflikt, konflikt!

14. Napisz coś innego. Na przykład, list do mechanika samochodowego. Listę życzeń do kosmetyczki. Apel do prezydenta. Coś co wprowadzi Cię w zupełnie inny styl przekazu i myślenia.

15. Napisz o swoich błędach. Ludzie uwielbiają czytać o cudzych błędach, bo odnajdują w nich własne niepowodzenia. Bądź uczciwy i powiedz czego Cię nauczyły.

16. Gdzie oni są? Jeżeli wiesz o jakiejś ważnej postaci, która usunęła się w cień i teraz wraca w blasku z nowym pomysłem, napisz o tym.

17. Posłuchaj innych. Kiedy jesteś na mieście, posłuchaj o czym mówią inni ludzie – w kolejce, w parku, na przystanku autobusowym, itd.

18. Przeprowadź ankietę. Jeśli nie wiesz o czym pisać, zapytaj czytelników co ich interesuje.

19. Zorganizuj konkurs. Jedno prowokacyjne pytanie i nagroda za najlepszą odpowiedź. Korzyść dla Ciebie? Gotowa lista nowych tematów.

20. Napisz recenzję książki. Wytłumacz dlaczego popularna książka warta jest lektury lub lepiej jej nie dotykać.

21. Napisz recenzję produktu. Rozbój w biały dzień czy coś co zmienia nasze życie?

22. Zrób analizę haseł kluczowych. Słowa kluczowe, które generują największy ruch na blogu pokazują o czym pisać.

23. Przejrzyj komentarze. Wróć do tego o co prosili Cię czytelnicy w komentarzach i czego jeszcze nie zrobiłeś.

24. Czytaj komentarze na blogach konkurencji. Jeśli na Twoim blogu nie ma wielu komentarzy, poczytaj je na innych blogach.

25. Sprawdź o czym najczęściej rozmawia się na portalach społecznościowych. Przedstaw swoje zdanie na blogu, wróć na portal i dodaj odsyłacz (link) z tym tekstem.

Co robisz kiedy nie masz pomysłu na wpis na blogu, a termin goni? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz