poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Twój pierwszy blog

Zabierasz się do pierwszego wpisu na nowym blogu i nie wiesz jak zacząć?

Oto 10 podpowiedzi:

1. Kiedy przyglądam się ludziom na ulicy, moim kolegom w pracy, politykom w mediach...

2. Gdybym mógł, chciałbym wynaleźć...

3. Za każdym razem kiedy...

4. W życiu nic nie jest za darmo i dlatego...

5. Kiedy dziś spojrzałem na pierwszą stronę porannej gazety...

6. Jeśli marzysz o pasjonującej rozmowie, najlepiej jeśli...

7. W dzieciństwie zawsze wydawało mi się, że wystarczy...

8. Czy możesz mi pomóc? Być może zdarzyło ci się kiedyś...

9. Jeśli poziom bezrobocia, inflacji, agresji w polityce się nie zmieni, w niedalekiej przyszłości...

10. Wiem, że trudno to sobie wyobrazić, ale teraz gdzieś na świecie...

Jak założyć blog

Założenie bloga dla tego kto robi to pierwszy raz może wydawać się wyzwaniem ponad siły. Umieszczenie pierwszego wpisu to tylko połowa sukcesu. W Pressence Public Relations pomagamy zakładać i prowadzić firmowe blogi.

Dla klientów przymierzających się do pierwszego bloga opracowaliśmy specjalny program, który zawsze dopasowujemy do indywidualnych potrzeb. W tym programie znajdują się wszystkie informacje niezbędne do prowadzenia bloga.

Oto 10 podstawowych elementów tego programu:

1. Wybierz kluczowe cele. Przygotowując blog odpowiedz sobie na pytanie co chcesz osiągnąć. Chcesz informować, edukować, zabawiać? Budować status eksperta, zwiększyć ruch na firmowej witrynie, dyskutować z innymi blogerami? Chcesz zmienić nastawienie czytelników czy zachowanie?

2. Opisz swoje główne grupy docelowe. Jeżeli chcesz, żeby blog był czytany, zdecyduj dla kogo będziesz pisać. Zanim siądziesz do klawiatury, musisz wiedzieć jakie tematy interesują czytelników, jaki język do nich przemawia, jak długie powinny być wpisy. Potem skonfrontuj te informacje ze swoimi możliwościami, zainteresowaniami i ambicjami.

3. Wybierz tytuł bloga. Dobry tytuł jest łatwo zapamiętywany przez czytelników i rozpoznawany przez wyszukiwarki. Nazwa nie może być myląca – musi odnosić się bezpośrednio do treści.

4. Opisz sposób pomiaru poziomu sukcesu. Sukces można mierzyć na wiele sposobów: liczba czytelników, liczba komentarzy, czas przebywania na blogu, liczba kliknięć. W pomiarze sukcesu pomaga ustalenie realistycznych oczekiwań weryfikowanych co kwartał lub pół roku.

5. Wyznacz role i przydziel zadania. Daj autorom dużo swobody w kształtowaniu treści bloga. Pisanie to działalność twórcza. Dbaj o zdrową rywalizację w zespole redakcyjnym i poczucie wspólnej odpowiedzialności za rozwój bloga.

6. Ustal kalendarz publikacji. Czytelnicy powinni wiedzieć co i jak często mogą przeczytać na blogu. Wyznacz terminy i częstotliwość publikacji – nie rzadziej niż raz w tygodniu i nigdy dwa artykuły tego samego dnia.

7. Planuj wpisy z dużym wyprzedzeniem. Proponuję opracowanie kalendarza wydawniczego (jakie tematy, kiedy, jak często i w jakiej kolejności będą poruszane) i przygotowanie przed debiutem kilku artykułów na zapas. To pomoże wejść autorom w odpowiedni rytm i narzuci od samego początku samodyscyplinę.

8. Wyznacz jasne terminy. Autorzy powinni wiedzieć jakie mają terminy publikacji swoich wpisów, kto je redaguje i ile czasu potrzebuje na korektę. Najlepiej sprawdza się przypominanie autorom o datach i godzinach przygotowania roboczych wersji wpisów.

9. Opracuj zasady zarządzania komentarzami. Zamierzasz moderować komentarze? Musi być wyznaczona osoba, która będzie czytać komentarze i szybko na nie odpowiadać. Odpowiadając na komentarze pokażesz, że nie tylko mówisz (piszesz), ale też słuchasz. Taka taktyka zwiększa zainteresowanie blogiem.

10. Rozwijaj sieć kontaktów. Blog jest narzędziem komunikacji. Powiedz innym o swoim blogu. Bycie widzialnym zwiększa popularność i liczbę odwiedzin (komentarze i linki). Monitoruj co inni mówią o Tobie online. Chętnie pomożemy w opracowaniu całego procesu.

Konkluzja

W ramach programu zarządzania firmowym blogiem Pressence Public Relations przygotuje pomysły i zalecenia dotyczące optymalizacji treści pod wyszukiwarki, zasad tworzenia wpisów, listy punktów do sprawdzenia przez redaktorów i dodatków, które uatrakcyjnią korzystanie z bloga przez czytelników.

Końcowa uwaga: Nie odkładaj założenia bloga do jutra. Nie obawiaj się, że palniesz coś głupiego, bo – zaufaj mi – nikt jeszcze Twojego bloga nie czyta.

Nie musisz być Szekspirem. Napisz cokolwiek – najwyżej to potem usuniesz. Najważniejsze, żebyś zaczął pisać. Początek pierwszego zdania już masz...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz