poniedziałek, 16 lipca 2012

Komunikacja w mediach społecznościowych kiedy jesteś na wakacjach

Komunikacja w mediach społecznościowych to czasochłonne i wyczerpujące zajęcie – praca praktycznie non-stop. W większości firm zajmuje się tym jeden pracownik – wyjątkowo kilka osób.

Może właśnie mówię o Tobie.

Lato w pełni. Kto zatem dba o firmową komunikację online kiedy jesteś na zasłużonych wakacjach?

Na początku lipca zapytałem moich klientów: "Jak Twoja organizacja radzi sobie z komunikacją w mediach społecznościowych kiedy osoba, która zajmuje się tym na co dzień, jest na urlopie?"

Oto wyniki:

1. Nikt się tym nie zajmuje: 38.87%

2. Ta osoba nigdy nie bierze urlopu: 19.39%

3. Nie korzystamy z mediów społecznościowych: 17.08%

4. Obowiązki przejmuje inny pracownik zespołu mediów społecznościowych: 12.87%

5. Obowiązki przejmuje kilku pracowników zespołu mediów społecznościowych: 11.78%

Ciekawe, prawda? Dwie najczęstsze odpowiedzi pokazują, że nikt się tym nie zajmuje lub ta osoba w ogóle nie korzysta z urlopu.

Każdy zasługuje na wypoczynek, ale można pomyśleć też o innych rozwiązaniach.

Trochę planowania z wykorzystaniem praktycznych narzędzi pozwoli prowadzić komunikację online także kiedy będziesz opalać się na plaży lub przemierzać górskie szlaki.

I. Zaplanuj z dużym wyprzedzeniem wpisy na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.

1. Zapytaj klientów co zamierzają robić na wakacjach.

2. Czy ktoś kupił Twój produkt lub usługę na prezent?

3. Wyślij znajomym w mediach społecznościowych wakacyjne pozdrowienia.

4. Napisz jak sam zamierzasz spędzić urlop, z kim, co będziesz robić i dlaczego sprawia Ci to przyjemność.

5. Dołącz zdjęcia z wakacyjnej imprezy firmowej.

II. Wybierz artykuły do powtórnej publikacji.

1. Zabawne rysunki o wakacjach lub video związane z Twoją branżą.

2. Informacje o największych sukcesach z minionego roku.

3. Nagrania video o produktach.

4. Zestawienie pozytywnych komentarzy klientów (infografika).

5. Podsumowanie najbardziej popularnych konkursów lub promocji.

III. Opracuj harmonogram publikacji wpisów na blogu.

1. Przygotuj listę wakacyjnych wpisów.

2. Powtórz najbardziej popularne artykuły roku.

3. Zbierz wakacyjne pozdrowienia od całego zespołu.

4. Poproś prezesa firmy o specjalne życzenia dla czytelników.

IV. Skorzystaj z sieciowych agregatorów treści.

1. Umieść wybrane wpisy w kolejce do publikacji na blogu.

2. Wykorzystaj HootSuite lub Tweetdeck do zaplanowania aktualizacji statusów na Facebooku i Twitterze.

Trzy dodatkowe uwagi:

1. Nawet jeśli jesteś jedyną osobą odpowiedzialną za komunikację w mediach społecznościowych, na pewno nie jesteś jednym pracownikiem, który wie jak działają te media. Jeżeli zajmujesz się także wsparciem technicznym i obsługą klienta, przekaż część tych obowiązków innym współpracownikom.

2. Stacje telewizyjne nie bez powodu nadają w wakacje powtórki popularnych programów. Nie ma nic złego w powrocie do popularnych artykułów.

3. Jeśli wyjeżdżasz za granicę i nie będziesz mieć dostępu do Internetu, poproś kolegę lub koleżankę z pracy o sprawdzenie czy wszystko przebiega bez zakłóceń i ewentualnie odpowiedzi na pilne pytania użytkowników.

Konkluzja

Jeżeli zajmujesz się administracją wszystkich kontaktów w mediach społecznościowych, nawet na urlopie będziesz musiał od czasu do czasu zerknąć co się dzieje. Jeśli jednak mądrze zaplanujesz strategię komunikacji online, będziesz mógł pozwolić sobie na większy luz i dłuższy prawdziwy wakacyjny relaks.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz