wtorek, 11 marca 2014

Jesteś na Twitterze nudziarzem czy przyjacielem?

Publiczny i otwarty charakter komunikacji na Twitterze daje mnóstwo okazji do nawiązania ciekawych znajomości. Ale trzeba to robić z wyczuciem, bo linia pomiędzy namolnym dręczeniem a przyjaznym zaangażowaniem jest cienka.

Jak sprawdzić czy komentarze jakie umieszczamy pod cudzymi wpisami nie pachną tanią reklamą?

Oto sześć przykładów:

1. Ktoś publikuje negatywny komentarz o Twojej konkurencji.

Reakcja nudziarza: Zgadzasz się z zarzutami i zachęcasz do kupna swego produktu i/lub usług.

Reakcja przyjaciela: Pokazujesz, że rozumiesz jego rozczarowanie i frustrację i życzysz pomyślnego rozwiązania problemu.

2. Ktoś publikuje zdjęcie związane z Twoją branżą.

Reakcja nudziarza: Narzekasz, że na zdjęciu nie ma Twojego produktu i/lub usługi.

Reakcja przyjaciela: Udostępniasz na swoim profilu to zdjęcie.

3. Ktoś prosi o pomoc związaną z używaniem produktu.

Reakcja nudziarza: Mówisz, że Twoja firma może rozwiązać ten problem.

Reakcja przyjaciela: Podajesz link do instruktażu jak rozwiązać ten problem.

4. Ktoś prosi o rekomendację produktu.

Reakcja nudziarza: Wychwalasz swoje produkty i opowiadasz dlaczego każdy musi je kupić.

Reakcja przyjaciela: Zapraszasz do odwiedzenia swojej witryny WWW i podajesz odsyłacz do podstrony z opiniami zadowolonych klientów.

5. Ktoś pisze o planowanej imprezie.

Reakcja nudziarza: Mówisz, że Twoja firma najlepiej zajmie się przygotowaniem tego wydarzenia.

Reakcja przyjaciela: Podajesz materiały, które pomogą zaplanować imprezę.

6. Ktoś publikuje pozytywny komentarz o Tobie lub Twojej firmie.

Reakcja nudziarza: Dziękujesz i przesyłasz ofertę.

Reakcja przyjaciela: Dziękujesz i retweetujesz podziękowanie.

Konkluzja

Ludzie lubią być doceniani i cieszą ich komentarze. Ale nie cierpią kiedy ktoś pod płaszczykiem udawanego entuzjazmu szuka okazji do sprzedaży swoich produktów i/lub usług.

Udostępnij ten wpis na swoim profilu, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę namolnych nudziarzy na Twitterze.

2 komentarze:

  1. A opinie zadowolonych klientów są pisane przez pracownika firmy.:-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz. Pracownik może być zadowolonym klientem swojej firmy (na przykład kupił buty wyprodukowane przez firmę, w której pracuje), ale kiedy umieszcza pozytywny komentarz online powinien dodać informację, że jest jej pracownikiem.

    OdpowiedzUsuń