Lubisz polubienia swoich wpisów na Facebooku? Ja też. Ale od lajków wolę komentarze i udostępnienia.
Nie znam właściciela strony na Facebooku, który nie chce zwiększyć zasięgu swoich wpisów i zaangażowania. Większe zaangażowanie (polubienia, komentarze i udostępnienia), zwiększa zasięg wpisów. Zobaczy je większa grupa użytkowników.
Ludzie korzystają z Internetu z dwóch głównych powodów – szukają praktycznych informacji lub rozrywki. Na Facebooku przede wszystkim chcą oglądać zdjęcia i wiedzieć co robią ich znajomi.
Jeśli jednak myślisz, że publikacja na Facebooku firmowego logo ze zdjęciem produktu wywoła entuzjazm tysięcy i przyniesie jeszcze więcej udostępnień, bardzo się rozczarujesz.
Każda firma chce mieć rzesze oddanych fanów, ale większość z nich po prostu tylko lubi Twoją markę – nie wychwala jej pod niebiosa i nie marzy o niej przed snem. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie, musisz ich lepiej poznać, na przykład dowiedzieć się jak chcą być postrzegani i oceniani przez innych.
Co zwiększa zaangażowanie fanów na Facebooku?
Wszystko sprowadza się do percepcji – własnej, znajomych i fanów.
Zaangażowanie znajomych i fanów jest siłą napędową Facebooka. Wpisy z lajkami, komentarzami i udostępnieniami mają większy zasięg i więcej wyświetleń.
W jaki sposób użytkownicy Facebooku decydują które wpisy skomentować? Chodzi o percepcję siebie i o to jak chcą być postrzegani przez innych.
Każdy użytkownik myśli jak jego znajomi ocenią jego reakcję w zależności od tego co i jak skomentuje, co udostępni i co polubi.
Nie zdarzyło Ci się nigdy pomyśleć przez sekundę: "Mam to skomentować czy nie? albo "Udostępnić czy nie? albo "Dać lajka czy nie?"?
Każdy użytkownik Facebooka kieruje się w swoich decyzjach i działaniach – jak w życiu – pewnymi zestawami filtrów co powiedzieć i zrobić a w przypadku Facebooka co skomentować i/lub udostępnić. Każde takie działanie czemuś służy, na przykład poprawia samopoczucie, wzrusza, podnosi samoocenę, bawi, itp.
Fani i znajomi kierują się myślą: "Co pomyślą o mnie moi znajomi kiedy udostępnię ten wpis?"
Nie wszystkie treści są "bezpieczne" i oczywiście każdy według własnych kryteriów ocenia co jest bezpieczne. Bez oporów udostępniamy treści zabawne i niekontrowersyjne (teksty, zdjęcia i video).
Więcej lajków czy komentarzy? https://t.co/E85qcQZCfj #facebook #pr #socialmedia pic.twitter.com/ajOXrddYCl
— Pressence PR (@pressencepr) 31 lipca 2016
Przypominasz sobie swój ostatni komentarz na Facebooku? Czego dotyczył? Był krótki czy długi? Dowcipny czy kąśliwy? Większość ludzi najchętniej komentuje treści zabawne, wzruszające i motywujące – takie, które wywołują emocje.
Nie namawiam do publikacji zdjęć kotków i ptaszków, dzieci uczących się chodzić i tego jak wyglądają po zjedzeniu zupy pomidorowej.
Namawiam jednak do zadania sobie pięciu pytań:
1. Czy ludzie będą zainteresowani udostępnieniem mojego wpisu?
2. Czy dzięki temu pokażą, że mają poczucie humoru, chętnie pomagają lub wiedzą "co w trawie piszczy"?
3. Gdyby moi fani mieli udostępnić ten wpis, czy zyskaliby w oczach swoich znajomych?
4. Czy oferuję moim znajomym i fanom coś co jest warte skomentowania i/lub udostępnienia?
5. Czy dzięki temu wpisowi skłonię ich do chwili refleksji?
Każdy właściciel firmowej strony na Facebooku zyska uznanie swoich fanów jeśli pokaże im ten serwis w oryginalny sposób. Musi wykazać, że to, co publikuje na Facebooku dotyczy realnego świata – prawdziwych uczuć i wrażeń. Musi wiedzieć co fani chcą udostępniać na swoich profilach i tworzyć kreatywne treści (zgodne z jego interesami i wartościami), które ich do tego zachęcą. Istotą mediów społecznościowych jest właśnie dzielenie się i komentowanie.
Dlatego:
1. Jeśli szukasz genialnych pomysłów na Facebooku, zostań geniuszem zaangażowania.
2. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie i wygrać z konkurencją, zrób coś czego przegrani bali się spróbować.
Czy eksperymentowałeś na swojej firmowej stronie na Facebooku z wpisami, które miały zwiększyć zaangażowanie? Z jakim skutkiem? Czego się nauczyłeś? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz