Prawdziwą wartość dobrej reputacji czasem docenia się dopiero po jej utracie. Jeden rozżalony były pracownik lub zawiedziony klient można napsuć sporo krwi i zaszkodzić reputacji marki.
Aby chronić swój wizerunek i dobre imię online, warto zatrudnić agencję PR z doświadczeniem w zarządzaniu reputacją. Do jej obowiązków będzie należeć:
1. monitoring i analiza tego, co mówią o Twojej marce w Internecie konsumenci, pracownicy i konkurencja.
2. wpływ na to, co pojawia się w wynikach wyszukiwarek internetowych po wpisaniu konkretnych haseł, na przykład nazwa marki, nazwiska najważniejszych pracowników i nazwy głównych produktów. W ten sposób można poprawić pozycję pozytywnych informacji o marce i obniżyć rangę negatywnych treści. To ważne, bo badania pokazują, że co drugi klient zrezygnuje z kontaktów z firmą, o której znalazł coś negatywnego online.
3. ochrona marki przed zorganizowanymi atakami i aktywna komunikacja w sytuacji kryzysowej lub (jeszcze lepiej) skuteczne zapobieganie takim sytuacjom.
Oto 4 wyróżniki agencji PR, które potrafią skutecznie chronić reputację marki online:
1. Pełna obsługa.
Niektóre agencje PR próbują przekonać, że wystarczy skoncentrować się na optymalizacji wyników w wyszukiwarkach internetowych, prowadzeniu profili w mediach społecznościowych lub recenzjach online. W rzeczywistości, całościowa strategia zarządzania reputacją w Internecie obejmuje wszystkie te działania – plus media informacyjne i marketing treści.
2. Więcej niż monitoring.
Niektóre firmy PR samodzielnie prowadzą monitoring reputacji marki. Ale zlokalizowanie problemu to tylko połowa sukcesu. Druga to rozwiązanie problemu. Doświadczona agencja pomoże odbudować dobre imię po stwierdzeniu trwałego pogorszenia opinii o marce.
Reputacja online: Jak wybrać agencję PR do ochrony reputacji w Internecie https://t.co/rrR0gH6RcF #pr #reputacja #socialmedia pic.twitter.com/gFJCkqDXr7
— Pressence PR (@pressencepr) 5 marca 2017
3. Dopasowanie do potrzeb.
Nie ma uniwersalnego pakietu usług i jednego rozwiązania dla wszystkich firm. Przed wyborem agencji PR sprawdź czy to, co proponuje odpowiada Twojej sytuacji i potrzebom. Na przykład, jeśli nie doświadczyłeś żadnego kryzysu online, Twoje potrzeby są inne od firmy, która właśnie taki kryzys przechodzi.
4. Dobra reputacja.
Jeżeli agencja PR nie potrafi zbudować własnej pozytywnej reputacji, jak możesz jej powierzyć swoją? Przeczytaj co agencja pisze o zarządzaniu reputacją na swoim blogu i profilach w mediach społecznościowych. Sprawdź co można o niej przeczytać online.
Konkluzja
Znalezienie agencji PR, która potrafi udokumentować swoje sukcesy w zarządzaniu reputacją online nie jest łatwe, ale warto spróbować. Połączenie jej doświadczenia w mediach informacyjnych z tym, co robi w mediach społecznościowych i marketingiem treści tworzy bogatą mieszankę, która pomoże Ci zdobyć i utrzymać przewagę nad konkurencją.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz