sobota, 30 kwietnia 2016

5 porad jak zdobyć dzięki hashtagom nowych klientów

Hashtagi – słowa lub krótkie wyrażenia poprzedzone symbolem #.

Na pewno korzystasz z hashtagów, żeby zdobyć nowych fanów na swoich profilach w mediach społecznościowych i zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Ale czy myślałeś jak je wykorzystać do zdobycia nowych klientów?

Oto 5 porad jak zyskać dzięki hashtagom nowych klientów, szczególnie tych, których nigdy byś nie spotkał gdyby nie było mediów społecznościowych:

1. Hashtagi jako narzędzie wyszukiwania najważniejszych informacji

Wyszukiwanie informacji bez skutecznych narzędzi zabiera mnóstwo czasu i nie zawsze kończy się sukcesem. Odszukanie wśród tysięcy hashtagów tworzonych każdego dnia tych najtrafniejszych może być po prostu niemożliwe.

Oto trzy narzędzia, od których warto zacząć:

1. RiteTag uczy jak wybierać hashtagi do promocji wybranych idei, marek, produktów i usług.

2. Hashtagify.me wskazuje połączenia pomiędzy wybranymi hashtagami.

3. Tagboard pokazuje jak wybrany hashtag jest wykorzystywany na różnych platformach online.

Każdy z tych serwisów służy do trochę innych celów. Na przykład:

1. wyszukiwanie najnowszych tweetów związanych z wybranym hashtagiem,

2. selekcja i porządkowanie wybranych hashtagów,

3. analiza porównawcza wybranych hashtagów,

4. monitoring hashtagów w różnych serwisach społecznościowych.

2. Hashtagi jako narzędzie wyszukiwania informacji dotyczących Twojej marki, firmy, produktów i/lub usług

Dysponując odpowiednimi narzędziami do monitoringu hashtagów możesz przystąpić do poszukiwań. Proponuję zacząć od hashtagów związanych z Twoją branżą i firmą.

Powiedzmy, że prowadzisz restaurację z firmowym hashtagiem #pysznejedzenie. Najlepsze dania też mają swoje hashtagi, na przykład #pysznepierogi. Masz także specjalny hashtag na weekendową promocję #pysznyweekend.

Sprawdź jaką cieszą się popularnością w mediach społecznościowych oraz kto, po co i w jakim kontekście ich jeszcze używa. Zobacz też jakie wyniki ma nazwa Twojej restauracji.

3. Hashtagi jako narzędzie wyszukiwania konwersacji o Twojej konkurencji

Podobnie jak w punkcie 2. sprawdź wyniki dotyczące Twojej konkurencji. Wpisz hashtagi z nazwą konkurencyjnej firmy, marki, produktów, promocji, itp.

4. Hashtagi jako narzędzie wyszukiwania pytań

Kiedy wiesz już co się mówi online o Twojej branży, marce i konkurencji, poszukaj pytań, które mogą rozpocząć ciekawą rozmowę. Na które pytania chciałbyś odpowiedzieć?

Celem kwerendy jest znalezienie ogólnych pytań i komentarzy, które można wykorzystać do nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem, na przykład przez udzielenie porady lub pomoc w rozwiązaniu problemu.

Wyszukanie tych hashtagów wymaga trochę pracy, ale dzięki narzędziom, o których mówiłem wyżej efekty mogą być zachęcające. Najlepiej szukać według haseł kluczowych bezpośrednio związanych z tym, co robisz lub takimi słowami:

1. Pomoc

2. Pytanie

3. Zapytanie

4. Problem

5. Sugestia

6. Porada

7. Pochwała

5. Hashtagi jako narzędzie wyszukiwania tematów dyskusji

Ten punkt jest podobny do punktu 4., ale wymaga zastanowienia jakie hashtagi mogą być wspólne dla całej branży. Nie chodzi tutaj o pytania, ale aktualne, popularne i kontrowersyjne tematy, o których rozmawia cała branża. Takie dyskusje mogą obserwować wszyscy zainteresowani, także osoby spoza branży, na przykład nowi klienci.

Z kolei monitoring dyskusji prowadzonych przez klientów daje bezcenną wiedzę o tym, co ich interesuje, co im się podoba, na co narzekają i jakie mają potrzeby.

Czy korzystasz z hashtagów w poszukiwaniu nowych klientów? Jak to robisz? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz